בירת בריטניה היא כנראה אחד היעדים המעניינים והמרתקים ביותר בעולם. אטרקציות בלי סוף, אפשרויות לצריכת תרבות בכל פינה, היסטוריה מרשימה ובית מלוכה אחד. אין צורך להסביר כיצד לונדון הפכה לאחד היעדים האהובים על הישראלים, ואחת הערים המתוירות בעולם. בשביל לעשות מעט סדר בכל מה שיש לעיר להציע, ריכזנו לכם כאן את כל הדברים הכי בולטים שיש בלונדון.

רוצים לטוס ללונדון בחצי שעה? זה המטוס החדש שיעשה זאת
גם בריטניה בפנים: דווקא לקראת פסח, כאוס בנמלי התעופה באירופה | כל הפרטים

טיסות לעיר

ללונדון יש שישה נמלי תעופה, כאשר מתוכם משלושה מתבצעים טיסות ישירות לישראל. בין הנמלים נמצא קודם כל הגדול והמוכר ביותר הית'רו שבדרום מערב העיר, וממנו יש טיסות ישירות של אל-על, חברת התעופה הלאומית של הממלכה בריטיש איירוויז ו-Virgin Atlantic.

הנמל השני הינו לוטון שממוקם כ-45 ק"מ צפונית מהעיר, ואליו מתבצעות טיסות מישראל של אל-על, איזיג'ט וכן וויז אייר. נמל התעופה הנוסף הינו גטוויק שנמצא כ-40 ק"מ דרומית מהעיר, ואליו מתבצעות טיסות יש חברת וויז אייר.

נמל התעופה הית'רו (צילום: רויטרס)
נמל התעופה הית'רו (צילום: רויטרס)

מה עושים בלונדון?

ביג בן
אי אפשר להזכיר את לונדון בלי ה-סמל שמאפיין אותה. מגדל הביג בן הידוע משויך לבניין הפרלמנט, שאליו ניתן להיכנס ולהיתקל בדיונים שכוללים את הפיאות הלבנות וקריאות הביניים הידועות. בעונת הקיץ ניתן להשתתף בסיורים מאורגנים בבית הפרלמנט כדי להבין יותר את עבודתו. 

כתובת: 67 Bridge St
מחיר: צפייה בדיוני הפרלמנט בחינם.
אתר: www.parliament.uk

ביג בן, לונדון (צילום: אינגאימג')
ביג בן, לונדון (צילום: אינגאימג')

ארמון בקינגהאם
אחד מסמליה של לונדון ובריטניה כולה הוא לא אחר מהארמון המלכותי (Buckingham Palace). הוא משמש כמקום מגוריו הרשמי של המלך צ'ארלס ופתוח רק בחלקו הקטן לקהל. יש במקום סיורים מודרכים שניתן להזמין מראש, ובכל מקרה כדאי לדעת שאפשר לבקר ב-18 מתוך 600 חדרי הארמון ורק 100 מתוך 7,000 ציורי השמן של במקום מוצגים עבור המבקרים. בנוסף, רצוי לבקר את שומרי המלך הידועים ואף לצפות בטקס של חילוף המשמר המלכותי בארמון שמתקיים בימי ראשון, שני, רביעי ושישי בשעה 11:30. 

כתובת: כביש SW1A ,1AA לונדון
שעות פתיחה: 14 ביולי-31 באוגוסט בין 9:30-17:15, 1-24 בספטמבר בין 9:30-16:15
מחיר: מבוגר 33 פאונד, צעיר בגילאי 17-24 יעלה 21.5 פאונד, ילדים בגילאי 6-17 יעלו 18 פאונד, ילדים ופעוטות עד גיל 5 בחינם. 
אתר: https://www.rct.uk/visit/buckingham-palace

ארמון בקינגהאם (צילום: אינג אימג')
ארמון בקינגהאם (צילום: אינג אימג')

כנסיית ווסטמיניסטר
מול הביג בן ובניין הפרלמנט נמצאת הכנסייה הידועה (Westminster Abbey) שאירחה את רוב האירועים הגדולים בממלכה, החל מהכתרת המלכים בבריטניה מזה 1,000 שנים, ועד מקום חתונתם של נסיכי הממלכה. המקום כנראה מוכר לרובכם בעיקר nנישואיהם של הנסיך וויליאם ורעייתו קייט וטקס האשכבה של הנסיכה דיאנה לאחר מותה. המבנה מרהיב ביופיו וגודלו, ומומלץ מאוד לביקור. 

כתובת: Cathedral House, 27 John St
שעות פתיחה: שני-שישי בין 9:30-15:30, שבת: 9:00-15:00, ראשון סגור.
מחיר: מבוגר 27 פאונד, ילדים בגילאי 6-17 יעלו 12 פאונד, ילדים ופעוטות עד גיל 5 בחינם.
אתר: https://www.westminster-abbey.org/

הגלגל הענק של לונדון 
האטרקציה המרהיבה "העין של לונדון" (London Eye) מספקת תצפית מרהיבה על כל העיר. הנסיעה בגלגל אורכת כחצי שעה, במהלכן ניתן לתצפת בצורה מצוינת על כל מרכז העיר.

כתובת: Riverside Building, County Hall
שעות פתיחה: עד 1 ביולי: ימי שני-שישי בין 11:00-18:00, שבת וראשון בין 10:00-20:30, החל מ-1 ביולי כל יום בין 10:00-20:30
מחיר: מבוגר מעל גיל 16 יעלה 40 פאונד, ילד בגילאי 3-16 יעלה 36 פאונד, פעוט עד גיל 3 בחינם.
אתר: https://www.londoneye.com/

הגלגל הענק ''העין של לונדון'' (צילום: אינגאימג')
הגלגל הענק ''העין של לונדון'' (צילום: אינגאימג')

האקווריום 
בצמוד לגלגל הענק נמצאת האטרקציה הימית (SEA LIFE Centre London Aquarium), והמקום מציע מפגש עם החיים הימיים של נהר התמזה ואף יותר מזה, כגון כרישים, דגי חתול ודגים נוספים. מי שמעוניין ולא נגעל יכול אפילו לגעת בחלקם.

כתובת: Riverside Building, County Hall, Westminster Bridge Rd
שעות פתיחה: עד 22 ביולי בימי שני-שישי בין 10:00-16:00, ימי שבת וראשון בין 10:00-17:00, מה-22 ביולי ואילך מדי יום מ-10:00-18:00
מחיר: החל מ-30 פאונד ברכישה מוקדמת באתר
אתר: https://www.visitsealife.com/london/

מצודת לונדון 
המצודה (Tower of London) ששוכנת על גדות נהר התמזה ליד גשר מצודת לונדון, היא מהמקומות ההיסטוריים ביותר בבירה. המגדל נבנה כבר לפני 1,000 שנים על ידי ווליאם הכובש, ולאורך השנים הייתה המצודה לאחד ממקומות מגוריהם של מלכי בריטניה. כיום יש במצודה אוצרות הממלכה הבריטית לדורותיהם, כגון כתרים, פרטי לבוש, כלי נשק ועוד, ולמי שמעוניין מתקיימים במקום סיורים. צמוד למצודה נמצא כאמור גשר מצודת לונדון, שגם אם טרם ביקרתם בבריטניה בעבר, אתם כנראה תזהו אותו היטב לפי המראה העצום והמרהיב שלו והוא לחלוטין שווה ביקור.

כתובת: Tower of London, London, EC3N 4AB
שעות פתיחה: עד ה-21 ביולי ימי ראשון ושני: 10:30-15:30, שלישי עד שבת: 9:00-17:30, מה-22 ביולי ואילך מדי יום בין 9:00-15:30
מחיר: מבוגר מעל גיל 15 יעלה 30 פאונד, ילד בגילאי 5-15 יעלה 15 פאונד
אתר: https://www.hrp.org.uk/tower-of-london/#gs.u57vh9

גשר מצודת לונדון (צילום: אינגאימג')
גשר מצודת לונדון (צילום: אינגאימג')

כיכר לסטר
הכיכר (Leicester Square) נחשבת לליבה של תעשיית הקולנוע הבריטית. המקום עצמו הוא פארק מהמם שמוקף ברחובות נאים ומכיל מזרקה שעליה ניצב פסל של שייקספיר ופסלים של אישים בריטים חשובים, כמו אייזק ניוטון וצ'ארלי צ'אפלין. מסביב ממוקמים אולמות הקולנוע הידועים ביותר בבריטניה, שבהם נערכות הקרנות הבכורה של הסרטים החשובים והמוכרים ביותר. על הרצפה אפילו תוכלו לזהות לוחות עם טביעות ידיהם ורגליהם של כוכבי קולנוע, בדומה למסורת "שדרת הכוכבים" של הוליווד. 

כתובת: Leicester Square, London

כיכר פיקדילי
הכיכר (Piccadilly Circus) נחשבה למקבילה של ה"טיימס סקוור" בניו יורק בכל הנוגע לשלטים האדירים. הוא ממוקם בין שילוב של רחובות קניות חשובים וכן מכיל תנועה סואנת שגורמת למקום להיות אטרקטיבי במיוחד. 

כתובת: Piccadilly Circus, London

כיכר פיקדילי, לונדון (צילום: אינגאימג')
כיכר פיקדילי, לונדון (צילום: אינגאימג')

קובנט גרדן
האזור שבמרכז העיר (Covent Garden) ידוע באווירה הנעימה שלו עם המון מופעי רחוב, תיאטראות, חנויות ומסעדות. בין האתרים החשובים במקום ישנם בית האופרה המלכותי, מוזיאון התחבורה הלאומי של לונדון, וכן שוק הפירות והפרחים המקורה שהוא אחד הידועים בבריטניה.

הייד פארק
מדובר באחד הפארק הגדולים והמרכזיים בלונדון (Hyde Park) ומהווים חלק מהגנים המלכותיים של הבירה. הוא משתרע על שטח עצום של 2.5 קמ”ר ומכיל פעילויות רבות כמו מגרשי ספורט, שבילי הליכה, מסעדות ועוד. בפארק יש לעיתים הופעות חיות, נאומים, או פסטיבלים. מומלץ לעקוב באתר ולבדוק האם יתמזל מזלכם לצפות באירוע משמעותי בזמן שתבקרו בבירה הבריטית.

לחצו כאן לאתר הייד פארק

הייד פארק, לונדון (צילום: אינגאימג')
הייד פארק, לונדון (צילום: אינגאימג')

הצינוק של לונדון
האטרקציה המעט אפלולית הזו (London Dungeons) היא מהמקומות המסקרנים בבירה הבריטית. יש במקום מופעים רבים שמסבירים של הדברים האפלים שנעשו או קרו לפני שנים רבות בלונדון, כגון: המחלות הכי איומות, השריפות, הרוצחים הידועים ביותר ושיטות העינוי הנהוגות בימי הביניים. 

כתובת: Riverside Building, County Hall, Westminster Bridge Rd
שעות פתיחה: עד 22 ביולי בימי שני-שישי בין 11:00-16:00, ימי שבת בין 10:00-18:00, ימי ראשון בין 10:00-16:00. בין ה-14 ביולי עד ה-7 בספטמבר ביולי בימי ראשון-שישי בין 10:00-17:00, ימי שבת בין 10:00-19:00. מה-7 בספטמבר ואילך בימי שני-שישי בין 11:00-16:00, ימי שבת בין 10:00-18:00, ימי ראשון בין 10:00-16:00
מחיר: החל מ-30 פאונד למבוגר
אתר: https://www.thedungeons.com/london/

אולפני אבי רוד
ייתכן שהשם של האולפנים (Abbey Road) אולי פחות מוכר לכם, אבל את שמות הזמרים והלהקות שהקליטו שם אתם מכירים היטב. ביטלס, קווין, פינק פלויד, קליף ריצ'רד וזו רק רשימה חלקית. ניתן לקפוץ ולהציץ מבחוץ על הנעשה באולפנים, ולא פחות חשוב לעבור במעבר החצייה המפורסם של להקת הביטלס.

כתובת: 3 Abbey Road, St John's Wood
אתר: https://www.abbeyroad.com/

אבי רוד, הביטלס (צילום: עטיפה)
אבי רוד, הביטלס (צילום: עטיפה)

גלריית טייט
הגלרייה הגדולה הזו (Tate Gallery) מכילה את יצירותיהם של כל האומנים של הממלכה משנת 1,500 ואילך. לנוכח כמות הפרטים האדירה, האוסף פוצל לארבעה מוזיאונים. האוסף המוצג בטייט בריטניה כולל עבודות של אמנים בריטים גדולים כמו הוגארת', גיינסבורו, בייקון ואחרים.

כתובת: Millbank, London
שעות פתיחה: מדי יום בשעות 10:00-18:00
מחיר: הכניסה חינם.
אתר אינטרנט: https://www.tate.org.uk/

המוזיאון הלאומי הבריטי 
המוזיאון החשוב (The British Museum) מפואר ומרהיב, ומציג אוסף מדהים של אוצרות של האימפריה הבריטית לאורך כל שנותיה. היצירות והאוצרות כאן מתפרסים החל ממומיות מצריות, ועד תשמישים מיוחדים מהמזרח הרחוק. מומלץ מאוד להקדיש זמן ראוי לביקור בו של לפחות שעתיים.

כתובת: Great Russell St, London
שעות פתיחה: מדי יום בין השעות 10:00-17:30, בימי שישי עד 20:30.
מחיר: חינם.
אתר אינטרנט: www.britishmuseum.org

גלריית טייט, לונדון (צילום: אינגאימג')
גלריית טייט, לונדון (צילום: אינגאימג')

מוזיאון מאדאם טוסו 
ולסיום אחד המוזיאונים שכנראה הכי ילהיבו כל ישראלי באשר הוא, זה מוזיאון השוועה הידוע והמפורסם (Madame Tussauds). האטרקציה המרכזית כאן היא האולם הגדול בו עומדים אחד ליד השני גדולי מנהיגי העולם לדורותיהם, אבל גם חלקים נוספים של המוזיאון הם אטרקטיביים במיוחד, ומכילים בין היתר אגף שעוסק בטלוויזיה ובתרבות. בשל הביקוש הגבוה של תיירים במקום, מומלץ מאוד להזמין מראש כרטיסים באתר המוזיאון טרם הגעתכם ללונדון.

כתובת: Marylebone Rd, London
שעות פעילות: עד 22 ביולי בימי שני-שישי בין 10:00-15:00, ימי שבת וראשון בין 9:00-16:00. בין ה-3 ביולי עד ה-7 בספטמבר ביולי בימי שני-שישי בין 9:00-16:00, ימי שבת וראשון בין 9:00-17:00. מה-4 בספטמבר ואילך בימי שני-שישי בין 10:00-15:00, ימי שבת וראשון בין 10:00-16:00.
מחיר: החל מ-36 פאונד 
אתר: https://www.madametussauds.com/london/

מוזיאון מאדם טוסו, לונדון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מוזיאון מאדם טוסו, לונדון (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

איך מתניידים?

לונדון היא אחת הערים הכי נוחות להתניידות באירופה, וידועה קודם כל באוטובוס הקומותיים האדום, שהוא גם אחד מסמלי העיר. ניתן להיתקל באוטובוס הזה בכל רחוב ראשי וקווי האוטובוס בעיר רבים במיוחד ומקשרים כל פינה עד פרברי העיר.

בנוסף, יש כמובן בעיר את הרכבת התחתית, והיא אמצעי התחבורה הוותיק והמפורסם ביותר של לונדון. היא החלה לפעול כבר בשנת 1863 ונחשבת לרכבת התחתית הראשונה בעולם. היא ידועה בשמה “UNDERGROUND” או בכינויה טיוב “TUBE”. על אף היותה רשת רכבות ענקית בעלת 12 קווים, היא קלה להבנה ומצטיינת ביעילות גבוהה כך שנוח להתמצא בה, כאשר כל קו מסומן בצבע אחר.

לאתר התחבורה הציבורית של לונדון: https://tfl.gov.uk/

הרכבת התחתית בלונדון (צילום: אינגאימג')
הרכבת התחתית בלונדון (צילום: אינגאימג')

אוכל קדימה אוכל

על אף שלעומת בירות אחרות באירופה לונדון לא ידועה במטבח מרהיב, היא מכילה כמה מהמסעדות הטובות בעולם ואוכל רחוב מצוין. בין המזונות הידועים שניתן להשיג כמעט בכל פינה זה פיש אנד צ'יפס ובירה.

על פי מדד Trip Advisor חמשת המסעדות במחירים הסבירים בלונדון שזכו לציון הגבוה ביותר, הם "Scarlett Green", "The India 2", "Bayleaf Restaurant", "Devran", "Bonoo Indian Tapas". כמו כן, בתי הקפה הטובים ביותר שזכו באותו המדד הם "Monmouth Coffee Company", "Bond St. Tea Rooms", "Albertini Restaurant", "Drury 188-189", "Coffee, Cake & Kisses".

פיש אנד צ'יפס (צילום: אינגאימג')
פיש אנד צ'יפס (צילום: אינגאימג')

מה עם שופינג?

רחוב אוקספורד והסוהו
הרחוב המפורסם (Oxford Street) הפך לשם נרדף עבור קניות בלונדון והוא רחוב הקניות הגדול ביותר באירופה. תיאורטית אתם תוכלו לבלות ימים שלמים ברחוב הארוך עם מאות חנויות, מהרשתות הגדולות ועד חנויות ייחודיות בתחומי העיצוב והאביזרים. דרומית לרחוב אוקספורד, ישנו אזור הסוהו (Soho) שמומלץ מאוד לטייל ברחובותיו. בשעות היום זה אזור מעולה למסעדות, גלריות, חנויות ואווירה מגניבה, ובשעות הלילה יש חיי לילה נהדרים. 

רחוב בונד
הרחוב (Bond) הוא רחוב קניות מרכזי, שעובר בין מייפייר (Mayfair), דרך כיכר פיקדילי בדרום ועד רחוב אוקספורד בצפון. ברחוב יש את החנויות היוקרתיות ביותר בעיר.

רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: אינגאימג')
רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: אינגאימג')

קניון Westfield
הקניון העירוני הוא הגדול ביותר בלונדון וכולל שלוש קומות וכ-300 חנויות, שמכסות כמעט כל תחום שרק תרצו, מאופנה ועד אלקטרוניקה. לקניון הגדול יש שני סניפים, הראשי ב-Shepherd's Bush, והשני נקרא Westfield Stratford City ב-Stratford.

מרכז קניות Brent Cross 
מרכז הקניות הזה ממוקם מעט צפונית ממרכז העיר ויש במקום חנויות רבות עם מגוון עצום של תחומי קניות. בנוסף, המקום מכיל מסעדות רבות והוא מקום מעולה ליום של שופינג.