מועצת נמלי התעופה הבינלאומיים (ACI) הודיעה על עשרת הנמלים העמוסים בעולם לשנת 2022, מהם עולה כי נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) זוכה בתואר 'הנמל העמוס בעולם' זו השנה התשיעית ברציפות. במהלך שנת 2022 עברו בו 66 מיליון נוסעים, משמע עלייה של 127% לעומת 2021. עם זאת, עדיין מדובר בכמות נוסעים שקטנה ב-23.5% מהמספר ב-2019, טרם מגפת הקורונה. 

דווקא בפסח, כאוס בנמלי התעופה באירופה: אלו המדינות שחוות שיבושים
רוצים לטוס ללונדון בחצי שעה? זה המטוס החדש שיעשה זאת  

נמל התעופה השני ברשימה הינו הית'רו בלונדון, אחריו נמצא סכיפהול שבאמסטרדם, שארל דה גול שבפריז, אטאטורק שבאיסטנבול, נמל התעופה הבינלאומי של פרנקפורט, נמל התעופה של מדריד, הנמל הבינ"ל בדוחא שבקאטר, נמל התעופה הבינלאומי שבסינגפור ואחרון נמצא גטוויק בלונדון. מנתוני המועצה הבינלאומית עולה כי כל עשרת הנמלים יחדיו מהווים כ-10% מנפח התעופה בכל העולם (!).

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שדה התעופה בדובאי (צילום: רויטרס)
שדה התעופה בדובאי (צילום: רויטרס)

מנכ"ל ACI, לואיס פליפה דה אוליביירה, כתב בסיום הדוח כי "עשרת נמלי התעופה העמוסים ביותר משקפים את החוסן של תעשיית התעופה הבינלאומית ואת הלהיטות של הנוסעים בכל רחבי העולם לטוס. בעוד שנמלי תעופה מרכזיים בארה"ב הצליחו להתאושש מהר יותר בשל השוק המקומי החזק, אנו עדים כעת למרכזים עולמיים חדשים-ישנים שמצטרפים לרשימה, וביניהם דובאי, איסטנבול והית'רו שבלונדון".