לאחר הירי מלבנון, סוריה ועזה לשטח ישראל ובעקבות שאלות צרכניות רבות שהגיעו למועצה לצרכנות הקשורות למתיחות הביטחונית, גיבשה המועצה רשימת הבהרות למקרה של ביטול טיסה עקב המתיחות.

לילה מתוח: שיגורים נוספים מסוריה לרמת הגולן, צה"ל תקף את מרחב הירי
מסר לישראל? בשיא ההסלמה - נסראללה נפגש עם בכירי חמאס בלבנון

חברת תעופה הודיעה על ביטול הטיסות לישראל וממנה. מה ניתן לעשות?
כל חברת תעופה אמורה לספק לכם פתרונות חלופיים. במידה והזמנתם את כרטיס הטיסה דרך סוכן נסיעות, ניתן לסדר דרכו טיסה חלופית. בחלק מהמקרים חברת התעופה או סוכן הנסיעות ייצרו קשר עם הלקוחות ויעדכנו אותם על איזו טיסה הם יעלו. זו המחויבות של חברות התעופה במקרה שהטיסה בוטלה. 

האם אפשר לבטל טיסה בעקבות צו 8?
התשובה היא כן בנוגע לחברות הנסיעות והתעופה הישראליות בלבד, אשר הודיעו שישיבו בימים אלה את הכסף למי שנאלץ לבטל בעקבות צו 8.

נוסע נתקע בחו"ל. מי אחראי להחזיר אותו לארץ? חברת התעופה? המדינה?
במקרה של ביטול טיסה עקב המצב הביטחוני במדינת ישראל בהוראת רשות התעופה האמריקאית ובהמלצת רשות התעופה האירופאית, כפי שקורא כעת, על מפעיל הטיסה או המארגן להציג לנוסע חלופות להגעה ליעד הסופי. בכל מקרה, נוסע שטיסתו בוטלה זכאי להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו.

יצוין כי חברת אל-על וחברת ארקיע נרתמו לעזרת הנוסעים והודיעו כי תגברו את הטיסות לכל היעדים באירופה על מנת לסייע לנוסעים להגיע במהרה ארצה.

תוך כמה זמן יש לקבל מלון ולכמה ימים?
במידה ונדרשת שהייה של לילה, אחד או יותר עד למועד הטיסה החלופי, זכאי הנוסע לאירוח בבית מלון על חשבון מפעיל הטיסה, או המארגן.
 
האם מקבלים פיצוי כספי על עוגמת הנפש?
על פי החוק, הצרכנים זכאים להשבת התמורה ששילמו בעד הכרטיס, או לכרטיס טיסה חלופי, אך לא לפיצוי כספי.
 
בעקבות ביטול הטיסה - מה לגבי מלון בחו"ל שלא ניתן להגיע אליו?
מומלץ לפנות לגורם שממנו הזמין הנוסע את בית המלון ולבדוק מהי מדיניות הביטול הנהוגה באותו המלון. במקביל, מומלץ לפנות ישירות לבית המלון ולהודיע על ביטול ההזמנה ולברר באותה ההזדמנות לגבי האפשרות לקבל את התמורה, ככל שהועברה למלון.