חברת הלואו קוסט איזיג'ט פרסמה דוח חדש ובו פירטה כיצד להערכתה נטוס וננפוש בשנת 2070. הדוח נכתב על ידי קבוצה של אקדמאים ועתידנים מובילים באירופה, וביניהם בכירים מאוניברסיטת לונדון, אונ' קרנפילד, ומנהל תעופה וחלל והגנה ותעופה בת קיימא בחברת הייעוץ רולנד ברגר הבריטית. 

מלונות? צימרים? תודו שככה עוד לא ישנתם בחו"ל
נשבר שיא כל הזמנים בנתב"ג: זה מספר הנוסעים שעבר בשדה בחודש מרץ

בין ממצאי הדוח, נכתב כי יהיו דרכונים על סמך פעימות הלב שלנו שיחליפו את הדרכונים המסורתיים. מושבי המטוס יתאימו את עצמם לכל נוסע לפי מבנה הגוף, הגובה, המשקל והטמפרטורה שלו. מערכת הבידור בטיסה תוקרן ישירות מול עיני הנוסע באמצעות מכשירים אופטו-אלקטרוניים, שיחליפו את הצורך במסכים על הסיפון או הורדת סרטים לפני הטיסה. 

כמו כן, צוין כי בבתי מלון יהיה מזון מודפס בתלת מימד שיאפשר לנופשים להדפיס כל מה שהם רק רוצים לאכול לארוחות הבוקר, הצהריים והערב. יהיו יותר מלונות תת-קרקעיים והם יהפכו ליעילים יותר באנרגיה וישמרו יותר על הסביבה. כל חדרי המלון יהיו חדרים חכמים עם מיטות שכבר מוכנות מראש למוצקות הרצויה במזרן שלנו, וכן תותאם טמפרטורות החדר ומוזיקה מועדפת שתתנגן על סמך העדפות שנרצה טרם נגיע ליעד.

סוף למזוודות? נוסעים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
סוף למזוודות? נוסעים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף, יהיה רובוט חופשה אישי שילווה את הנופשים כדי לספק מידע על היעד אליו הגיעו וסייע להם להתמצא במהלך השהות, ואת הבגדים שלנו יהיה ניתן להדפיס גם כן בתלת מימד במלון, מה שיחסוך מאיתנו את הצורך במזוודות.  

במספר אטרקציות היסטוריות נוכל ללבוש חליפות שיחזירו אותנו לימי קדם ובכך נצפה בהיסטוריה בהתהוותה, כגון אירועים שהיו בקולוסיאום ברומא, או צפייה במשחקים האולימפיים הראשונים ביוון העתיקה. כמו כן, יהיו בפארקים ימיים מכשירים דרכם נוכל לתקשר עם בעלי החיים הימיים.