מחוז דורדון (Dordogne) שבדרום-מערב צרפת הוא אחד המקומות ההיסטוריים הכי עתיקים ביבשת אירופה, ובעל כמה מהנופים הרומנטיים והמרהיבים ביותר של צרפת כולה. בעבר, ארכיאולוגים מצאו באזור עדויות להתיישבות קדומה של בני אדם כבר לפני 400 אלף שנים.

בלי מזוודות ומושבים בריפוד אישי: כך נטוס לחו"ל בעוד 50 שנה
הפורמולה 1 במרחק נגיעה: זו המדינה המרהיבה שתארח את התחרות, וקרובה לישראל

בנוסף, גבעות הגיר המרשימות של האזור מלאות במערות שמסתירות כמה מציורי הקיר העתיקים והחשובים בעולם מתקופת האבן. מהמאה ה-12 עד המאה ה-16 החלו להופיע כפרים על הגדות המיוערות של הנהרות בדורדון, והוקמו כנסיות וטירות רבות. אתר Euronews בחר את שבעת הכפרים היפים ביותר בדורדון שחובה לבקר בהם.

מיקומו של מחוז דודרון:

רוקמאדור

הכפר (Rocamadour) יושב על צלע צוק יושב מעל ערוץ נהר ומכיל טירה עצומה. למעשה, הכפר כל כך פוטוגני ומפורסם בצרפת שכדאי לבקר בו מוקדם במהלך היום כדי להימנע מההמונים שמסתובבים ברחובותיה. למרות גודלו הקטן, בתקופת ימי הביניים היה הכפר אחד מאתרי העלייה לרגל החשובים באירופה. בשל כך, הוא נשאר שמור למדי.

שערי אבן ומדרגות רבות יובילו למתחם מיוחד עם קומץ קפלות, אתרי קבורה ובזיליק סן-סאובר, שהיא גם אתר מורשת של אונסק"ו. צליינים רבים עדיין מגיעים למקום כדי לראות את פסל המדונה השחורה, אך כיום הרחוב הראשי, אליו אסורה הכניסה למכוניות, מלא בחנויות ומסעדות.

רוקמאדור, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
רוקמאדור, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לימייל

הכפר (Limeuil) ממוקם על גבעה מיוערת מרהיבה ושוכן בין שני נהרות. מיקום זה על קו המים סייע לכפר לפרוח במשך מאות שנים באמצעות סחר שהתבצע בו, אך גם שם אותו בקו החזית של פלישות ומלחמות מול אנגליה.

כיום האטרקציה המרכזית של הכפר הזה נוצרה באמצעות האסתטיקה שלו, עם בתים בעלי רעפים מיוחדים שמובילים אל חוף נהר המוריק. המים מתוחמים משני הצדדים על ידי גשרים מקומרים מהמאה ה-19, המספקים רקע ציורי לשחייה ושיט במקום.

לימייל, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
לימייל, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

לה רוק-גאז'אק

הכפר (La Roque-Gageac) נמצא לפני צוק אבן הגיר עצום שגורם לכפר להיראות מרהיב במיוחד. במקום יש ריכוז גדול של בתים שמעוצבים בצורה מדהימה, והאטרקציה העיקרית כאן היא לא הנהר אלא הטירה הנורמנית בראש הכפר. ניתן להגיע אליה דרך סדרה של רחובות מרוצפים שבצדם טרסות בעלי מסעדות בכל פינה.

לה רוק-גאז'אק, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
לה רוק-גאז'אק, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בנאק

הכפר (Beynac) נחשב לאחד המסקרנים ביותר בצרפת, ושימש בשנת 2000 רקע לחלק מצילומי הסרט "שוקולד". טיול כאן מרגיש כמו מסע אחורה בזמן. הרחובות מימי הביניים של הכפר שמורים כה היטב וללא דופי והם מקום נהדר לראות גגות מרשימים העשויים מאבן מקומית.

הכפר גם מכיל מזח על הנהר שממנו יוצאים סיורי שיט, ומעליו יש את שאטו דה בינאק, טירה מהמאה ה-12 שהופיעה בקומץ סרטים כולל "נקמת המוסקטרים" ו"הדו-קרב האחרון". בין אמצע יוני לאמצע ספטמבר, יש שוק אוכל בימי שני שמציע את שלל התוצרת המקומית.

בנאק, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
בנאק, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

דום

הכפר (Domme) הוא כפר מבוצר מימי הביניים ובעל אחד מהנופים הטובים ביותר באזור, הודות למיקומו כ-150 מטרים מעד גדות הנהר הסמוך. גובהו היווה הגנה אסטרטגית מרכזית עבור הצרפתים במהלך מלחמת מאה השנים, ובשנת 1346 הכפר אף נשלט לזמן קצר על ידי האנגלים. כיום הוא עדיין מוקף בשערים וחומות רבות. מתחת לכפר מסתתר מקום סודי: מערה באורך 450 מטר מלאת נטיפים וזקיפים שניתן לסייר בה.

דום, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
דום, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

סן אמנוד דה קולי

החלק המרכזי והכי יפה בכפר (Saint-Amand-de-Coly) מכיל את הכנסייה ​​המבוצרת שנבנתה במאה ה-12 ומתנשאת לגובה רב מעל כל בתי הכפר. על פי המסורת המקומית, במאה ה-6 לספירה חי הקדוש אמונד, שעל שמו קרוי הכפר, והתגורר במערה על צלע הגבעה הסמוכה. לצד הכנסייה המרכזית בכפר יש גם שרידים של מנזר וכן מגדל פעמונים מיוחד. מחוץ לכפר ישנם גם שבילים יפייפים שמובילים לאזור בו תוכלו לחקור את הטבע הקסום של המקום.

סן אמנוד דה קולי, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סן אמנוד דה קולי, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

קסטלנו לה שאפל

הכפר הקטן הזה (Castelnaud-la-Chapelle) ממוקם בין שני נהרות ומכיל בתי אבן עם תריסי עץ וגשרים מקומרים. האטרקציה העיקרית בכפר זה שאטו דה קסטלנאוד, טירה קדומה ששמורה באורח מדהים. מראש הכפר נשקפים נופים במורד עמקי האזור. בנוסף, יש בכפר גם מוזיאון מלחמה עם העתקים מדויקים של נשק מהימים שבהם המקום היווה נקודת הגנה אסטרטגית חשובה.

קסטלנו לה שאפל, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
קסטלנו לה שאפל, צרפת (צילום: צילום מסך אינסטגרם)