לפני כשלוש שנים נפתח בשקט יחסי ה"סוהו האוס" בתל אביב. בקרב מוקירי ומעריצי מותג האירוח היוקרתי הבינלאומי, פתיחתו של "סוהו האוס תל-אביב", היווה סיבה להתרגשות עצומה, אך בקרב מי שלא מכיר, עצם קיומו של הבית המקומי נותר תעלומה לא מפוצחת עד הסוף. ימי מגפת הקורונה והשבתת עולם התיירות שנלוו אליה רק העצימו את העובדה שפנינת האירוח הזו, נותרה עמוק בקונכייה שלה, בבניין מרהיב, מוקף חומה, סמוך לשוק הפשפשים של יפו. 

"סוהו האוס" הוא מותג אירוח בינלאומי שבבסיסו מועדון חברים יוקרתי. המותג הוקם בשנת 1995 על ידי היזם ניק ג'ונס, ונועד לאפשר לאנשים יצירתיים להיפגש ולהתחבר. הבית הראשון נפתח ב-  Greek Street בלונדון, כאשר בפני ניק ג'ונס נקרתה ההזדמנות לשכור את החלל שהיה ממוקם מעל המסעדה שלו - קפה בוהם. לחלל שאותו שכר אפשר היה להגיע רק דרך דלת קטנה ומסתורית, ממש מעבר לפינה מבית הקפה, והשילוב הזה הוא שהיווה השראה ליזם הבריטי, להפוך את הבית למועדון חברים, עבור אומנים ושחקנים מקומיים שהפכו ללקוחות קבועים במסעדה. 

מאז, התפתח המותג והתפשט בכל רחבי העולם וכיום ניתן למצוא בתים רבים של "סוהו האוס" בערים מרכזיות על פני הגלובוס. הבתים מהווים מקום מפגש לחברי המועדון, מתקיימים בהם אירועים אקסקלוסיביים, ומלבד חללי עבודה, מסעדות, ומקומות מפגש, כולל כל אחד מהם גם עשרות חדרי מלון מושקעים ומעוצבים בהתאם לרוח המותג. מועדון החברים שהחל ממספר מצומצם של אנשי בוהמה בריטיים מונה כיום כבר למעלה מ-120 אלף בני אדם בכל רחבי העולם. החברות במועדון אינה מבוססת על עושר או על מעמד, אלא מבוססת על יצירתיות, קריאטיביות וחדשנות, במטרה לשים את החברים במרכז ולאפשר להם להיפגש, להתחבר, לשתף רעיונות, ליצור יחד ולהעצים את היצירתיות שלהם.

הצצה לחדר במלוןהצצה לחדר במלון סוהו האוס (צילום: סיוון אסקיו)
הצצה לחדר במלוןהצצה לחדר במלון סוהו האוס (צילום: סיוון אסקיו)

כמעט שלוש שנים אחרי הפתיחה הרשמית של "סוהו האוס תל-אביב", עם משב רוח רענן של מנהלת הבית החדשה Jurgita Nefedjevaite, שהגיעה לכאן באחרונה אחרי שניהלה את "סוהו האוס מיקונוס", נפתחת ההזדמנות גם למי שאינם חברי המועדון, להתארח וליהנות לראשונה מחדרי המלון של הבית המקומי.

החווייה 

מיד עם הכניסה ל"סוהו האוס תל-אביב" הממוקם בקצה הצפוני של רחוב יפת ביפו, ממש ליד שוק הפשפשים ומעל נמל יפו, התחושה היא שנכנסים לבועה מבודדת מן העולם, ומכל הקשר מקומי. על הבית אין שלט, הוא מוקף חומה והשערים עצמם סגורים כמו לומר – רק מי שיודע מה יש כאן מוזמן להיכנס. כשעוברים את שער הכניסה נכנסים לחצר צנועה המובילה לדלת נוספת שמאחוריה עולם ומלואו של תרבות, עיצוב, אירוח ואווירה רב לאומית, כזו שתחוש גם בסוהו האוס בברלין, באמסטרדם, בלונדון או בניו יורק. 

עם הכניסה מתקבלים על ידי אחד מאנשי הצוות בשפה האנגלית שהיא השפה המדוברת ביותר במקום. אנשי הצוות עצמם, ממנהלת הבית שהיא במקור מליטא, ועד פקידי הקבלה ואפילו המארחות, ברובם מגיעים ממדינות שונות ורובם אינם דוברי עברית. 

ב"סוהו האוס תל-אביב" ישנם  24 חדרי המלון המעוצבים לעילא ולעילא, עם הקפדה כמעט פנאטית על כל פרט ועל כל אביזר. הרהיטים ופריטי הטקסטיל הייחודיים שמיוצרים על ידי מותג "סוהו האוס" מתלבשים באופן מושלם על המבנה ההיסטורי ביפו ששימש עם הקמתו, אי שם במאה ה-19, כבית אירוח לנזירות. נזירות כבר אין ואת המקום ממלא כיום קהל צעיר יחסית, רב-לאומי, ליברלי יצירתי ופתוח – הכי רחוק משמרנות דתית וסגפנות.

האדריכלים ומעצבי הפנים של "סוהו האוס" שהגיעו במיוחד מחו"ל על מנת לשפץ את המקום עשו עבודה יוצאת דופן והצליחו לשמר את התחושה שמתארחים במבנה עתיק עם כל היתרונות החדשניים ביותר שיש לעולם האירוח להציע. גודלם של חדרי המלון ב"סוהו האוס תל אביב" כמו גם עיצובם, משתנה כמעט מחדר לחדר. ישנם חללים רגילים (חדר ממוצע במלון) ועד לחללים גדולים יותר בגודל של דירה, המתפרשים בקומות הראשונה והשנייה של המבנה. הדירות כוללות מיטות אפיריון, אמבטיות וסלון. בכלל חדרי השינה ישנן תקרות מומרות וריהוט בהשראת תנועת הבאוהאוס. ידיות הדלת המקוריות שולבו בעיצוב וכן התריסים המקוריים נשמרו והותקנו מחדש על החלונות.

החדרים בסוהו האוס (צילום: סיוון אסקיו)
החדרים בסוהו האוס (צילום: סיוון אסקיו)

בכל חדר ישנן עבודות אומנות. הקונספט של אבזור החדרים הוא ברמה הגבוהה ביותר. למעשה האורח צריך להביא איתו רק את בגדיו. כל היתר ישנו בחדר. באמבטיה למשל, תוכלו למצוא דיאודורנט אישי, ומברשות שיניים, משחת גילוח, קרם עיניים, שמונה שפורפרות גדולות (לא הבקבוקים הקטנים בהם הורגלנו) של מבחר סוגי שמפו וסבונים מבית מותג הטיפוח COWSHED שעובד באופן בלעדי עם מותג "סוהו האוס", ואפילו אמצעי מניעה. על כל אחת מהמיטות הנוחות להפליא מונחות בקפידה שבע כריות מסודרות למשעי (מסתבר שזה הכלל בכל חדרי המלון של הרשת בעולם). רמת התחזוקה והניקיון הן מהגבוהות בהן אפשר להיתקל. הבר של החדר מאפשר לאורח לייצר לעצמו משקאות חמים וקרים, קוקטיילים, ואפילו מונחים בו לימון ותפוז טריים לטאצ' כלים יפים ומעוצבים משלימים את החוויה המפנקת.

חשוב לציין שבאף אחד מהחדרים לא תוכלו למצוא מכשיר טלוויזיה. לי אישית זה לא ממש הפריע. לחובב הספורט שהיה עמי בערב של שידור משחק גורלי כלשהו - זה היה חסר. אבל, איך לומר, הוא התגבר. בירור מהיר של סוגיית הטלוויזיה העלה כי ברשת "סוהו האוס" דוגלים בעידוד האורחים ליהנות מהחללים הציבוריים השונים ברחבי הבית וב'מינגלינג' עם החברים האחרים ומכשיר טלוויזיה בחדר לא ממש מעודד את המגמה הזו. 

ערך מוסף לחובבי האומנות

 המתחם כולו מספק חוויה מפתיעה ונעימה לחובבי האומנות שכן בכול רחבי הבית, וגם בחדרים מוצג אוסף אומנות מרהיב,  שנבחר בקפידה על ידי האוצרת הראשית של הסוהו האוס, קייט בריאן. המבחר והעושר של האוסף מספקים את התחושה של אירוח בתוך מוזיאון. אוסף סוהו האוס תל-אביב מתמקד באומנים ישראלים ובהם דוד עדיקא, פריד אבו שקרה, מיכל נאמן, כרם נאטור , דנה יואלי, שי יחזקאלי , שי אזולאי והילה טוני נבוק. אוסף האמנות העולמי של סוהו האוס, שאצרה  בריאן, הוא אחד האוספים הפרטיים הגדולים מסוגו בעולם, עם למעלה מ -5,000 יצירות אמנות המוצגות באופן קבוע בבתי סוהו.

החללים הציבוריים בבית בתל-אביב נוצרו על ידי צוות העיצוב של הסוהו האוס, בהשראת התרבות, הצבעים וההשפעות ההיסטוריות של העיר יפו, תוך שמירה ושחזור של המאפיינים המקוריים של הבניין.  אזור הקבלה  של הבית נמצא בקומת הקרקע, עם גרם מדרגות משיש המוביל אל חצר שקועה ובריכת שחייה מוקפת במיטות שיזוף. לצד הבריכה ישנו בר ותא די ג'יי. הגן בבית מהווה חלל הסעדה שבו מוגשת גם ארוחת הבוקר המגוונת. הטרקלין החיצוני מעוטר בעצי זית בני 300 שנה שהובאו במיוחד מהגליל, ונמצאים מתחת לגג פרגולה נשלף. במהלך השבוע נערכים בבית מגוון אירועים, בתחומים רבים, בהם מוסיקה, אומנות, עיצוב, קולנוע, אופנה, קולינריה ועוד.

מסלולים וחברים

הסוהו מציע שני מסלולים עבור החברים: חברות מקומית, המעניקה גישה לבית סוהו האוס ת"א – יפו או  חברות גלובאלית, המעניקה גישה לכל הבתים ברחבי העולם. לחברים יש גם גישה ל- SH.APP (Soho House App) שבה הם יכולים להזמין חדרי שינה, אירועים, שיעורי כושר והקרנות, לגלוש בתכנים ולהתחבר זה עם זה מכל מקום בעולם.

מלון סוהו האוס ביפו (צילום: סיוון אסקיו)
מלון סוהו האוס ביפו (צילום: סיוון אסקיו)

מחיר חברות: ישנן חברות שונות, תלוי אם החברים מתכננים להשתמש בעיקר בבית המקומי שלהם או לנסוע הרבה ורוצים להשתמש בבתים הגלובאליים.

חברות מקומית עבור בית סוהו תל אביב, מתחת לגיל 27 – בעלות שנתית של 2,000 ₪.

חברות מקומית לבית סוהו תל אביב, מעל 27 – בעלות שנתית של 8,000 ₪

חברות גלובאלית בכל הבתים, מתחת לגיל 27 – בעלות שנתית של 5,000 ₪

וחברות גלובאלית , מעל 27 – בעלות שנתית של 10,000 ₪.

אז כמה זה עולה? מספרים ומחירים

לראשונה הסוהו האוס ביפו מאפשר לשכור חדרים בתחומו גם מבלי שאתם חברי מועדון או בסטטוס "חברים של חברים". לינה ללילה תעלה החל מאלף ומאה שקלים בחדר הקטן ביותר (גודל 18 מ"ר). לינה בחדר בינוני, בגודל של 25 מ"ר, עם מיטה בגודל קינג סייז תעלה  1,350 שקלים ללילה. חדר גדול של 30 מ"ר עם חדר רחצה גדול יעלה  1,550 ש"ח ללילה. דירה בגודל 60 מ"ר הכוללת מטבח, סלון ומרפסת פרטית תעלה 2,250 ₪ ללילה. המחירים כמובן משתנים בהתאם לעונות השנה ולדרישות ואינם כוללים ארוחת בוקר. אם אתם חברים בסוהו האוס או בסטטוס של "חברים של חברים" תוכלו ליהנות ממחירים זולים יותר.

שורה תחתונה

החדרים המפנקים והמוקפדים, אזורי הישיבה הרבים בכלל המתחם, השמש בבריכה, ארוחת הבוקר הארוכה בגינה, עבודות האמנות שבכל פינה, והקוקטיילים שעולים ישר לראש - בהחלט עושים את העבודה. השהות בחללים הציבוריים של המקום חושפת את האורח למגוון קהלים ואירועים. במהלך היום תבחינו בהרבה צעירים מעודכנים ישובים סביב שולחנות או מול הלפ-טופ, ובערב קהל אופנתי שמגיע לבלות בבר סביב הבריכה (בערב שבו התארחתי בסוהו האוס נערכה מסיבת מימונה וקהל צעיר יחסית גדש את המקום). גם בלי טלוויזיה בחדר, השהות בסוהו האוס ביפו היא מגוונת עשירה וממלאת וחולפת ביעף כי ככה זה כשנהנים.  

הכותבת הייתה אורחת של סוהו האוס יפו.