מלון שלוס אלמאו (Schloss Elmau) ממוקם בלב האלפים הגרמנים והוא מרשים במיוחד. אולם, להבדיל מרוב המלונות באזור, למלון יש סיפור היסטורי יוצא דופן שכנראה כמוהו טרם שמעתם. בשנת 1916 הקים את המלון הפילוסוף והתיאולוג יוהאנס מולר יחד עם האדריכל קרל סאטלר. מולר, ניסה ליצור מקום מיוחד וחוויתי עבור הנופשים במלון, בזכות הצמידות ליער והסביבה השלווה.

מלונות? צימרים? תודו שככה עוד לא ישנתם בחו"ל
לא פריז ולא ניס: נמצא האזור הכי יפה בצרפת

כיום, נכדו של יוהנאס, דיטמר מולר, מחזיק בבעלות המלון ושיתף בשיחה עם "מעריב" אודות הסיפור המיוחד של המקום. "כאשר המפלגה הנאצית עלתה לשלטון בשנות ה-30 של המאה שעברה, הפך המלון למקום מנוחה של קצינים וחיילים רבים. סבי אמנם תמך במפלגה אך הוא מעולם לא החשיב את עצמו אנטישמי", ציין.

"עם סיום המלחמה המדינה סבי איבד בעלות על המקום והמדינה ביצעה הסבה לבית חולים שדה. משנת 1947 שימש המקום כבית לניצולי מחנות הריכוז שהופעל על ידי ועדת ההפצה היהודית האמריקאית. בשנת 1965 המלון הוחזר למשפחתי במכרז, ומאז הוא הפך למלון מרכזי וחשוב מאוד. המקום מארח בקביעות כנסים, הרצאות וקונצרטים, ואנו ידועים הרבה בזכות המוזיקה שהיא דבר נפלא כאן", אמר מולר.

דיטמר מולר (צילום: לימור בן-רומנו)
דיטמר מולר (צילום: לימור בן-רומנו)

"המקום הזה נועד עבור אנשים שאוהבים ספייס וחופש אישי", הוסיף, "מה שיפה פה, זה שמצד אחד המקום הזה גם די קרוב לערים הגדולות, אך מצד שני הוא גם מספיק רחוק מהם בשל מיקומו בלב האלפים, כשסביבך יש רק שקט. הניגוד הזה הוא מה שהופך בעיניי את המלון לכל כך מיוחד ומדהים".

למרות העבר של המקום, הבהיר מולר כי "עם השנים חשיבות הכנסים במלון גדלה, ואירחנו הרבה מאוד ישראלים ואפילו כנסים שקשורים לישראל ויהדות. בנוסף, אנו מארחים בקביעות אישים חשובים בפוליטיקה העולמית ובהם ראשי מדינות ונשיאים, כמו קנצלרית גרמניה לשעבר אנגלה מרקל, נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, פסגת ה-G7 ולפני חצי שנה גם אירחנו את ג'ו ביידן".

דיטמר מולר, אוהד גדול של ישראל ביקש להתייחס לנעשה במדינתנו הקטנה ולקרע בעם. בשיחה עמו, הבהיר מולר כי הוא גם מוכן לארח את ראשי המפלגות בישראל כדי לפתור את המשבר סביב הרפורמה המשפטית, זאת כאמור לאחר האירוח הרב של אישים פוליטיים בכירים מכל רחבי העולם.

מיקומו של מלון שלוס אלמאו:

אתר הנופש שלוס (שמשמעותו ארמון בגרמנית) אלמאו, מכיל מלון 5 כוכבים עם 123 חדרים ומתחם יוקרתי עם 47 סוויטות, ונקרא על שם העמק בו הוא יושב. הוא ממוקם כאמור בלב האלפים הבוואריים שבגרמניה ושוכן למרגלות שמורת הטבע Schachen und Reintal שצמודה לגבול האוסטרי.

המלון מרוחק כשעה נסיעה ממינכן ומאינסברוק ומכיל לא פחות מתשע בריכות, מרכז ספא מרשים עם מתחם חמאם, עיסויים וחדר כושר. בשל מיקומו הפסטורלי בעמק האלמאו, יש מסלולי טיול רבים ומרהיבים.

עמק האלמאו (צילום: לימור בן-רומנו)
עמק האלמאו (צילום: לימור בן-רומנו)

ב-2005 פרצה שריפה במקום והוא נבנה מחדש על ידי דיטמר מולר והאדריכל כריסטוף סאטלר. במהלך הבנייה המחודשת, נוספו לו אולמי קונצרטים ומסעדות. בשל החיבה הגדולה למוזיקה המקום מארח באופן תדיר הופעות באולם עבור כל אורחי המלון.