אנחנו הישראלים אוהבים לחקור ולדעת הכל וששום דבר לא יפתיע אותנו בדרך, במיוחד בכל הקשור לקרוזים. לשם כך פנינו למומחה בעולם ההפלגות, אייל סולומון, מנהל הפיתוח של נורוויג'ן קרוז ליין (NCL) בישראל, שינחה אתכם בשאלות החשובות בעת הזמנת ושייט קרוז.
רוב הנוסעים יעדיפו חדר הממוקם במרכז הספינה חשוב לזכור כי בעת רכישת שייט אתם רוכשים קטגוריה ולא קומה. אותה קטגוריה יכולה להופיע במספר קומות.
ישנם חדרים עם מרפסות וסוויטות מרווחות יותר, וחשוב לקחת בחשבון תקציב וצרכים אישיים. אם אתם מתכננים להתרחק הרבה מהחדר , ליהנות מהסיפון ומהפעילויות באונייה, תוכלו להסתפק בחדר פנימי המשמש רק לשינה, חדר פנימי יכול להיות בסדר אבל רצוי לברר את גודל החדר לפני ההזמנה ומי שמתכנן לחזור לחדר באמצע היום למנוחה יעדיף חדר גדול יותר עם מרפסת.
עצה נוספת היא שלפעמים חברת השייט נשארת עם חדרים שלא נמכרו ואז החברה שולחת ללקוחות מייל שבו הם יכולים להשתתף במכירה פומבית על חדר שעשוי להשתדרג יותר מזה שהזמנתם במחיר ששילמתם מראש. החדרים כוללים מיזוג אוויר, מקרר קטן, ארון בגדים, טלוויזיה, מקלחת ושירותים, טלפון, כספת ומייבש שיער.
אם אתם בחופשה ואתם לא צריכים לעבוד או לנהל את העסק שלכם מרחוק, אני ממליץ להתנתק קצת. ברוב ההפלגות יהיו מספר רב של רציפים, מה שאומר שתשהו בחוף הים / היעד בו האונייה עוגנת במשך יום שלם. כאשר אתה חוזר לספינה, לשים על מצב טיסה פשוט להיות 10-12 שעות ללא אינטרנט עד העגינה הבאה.
יש להגיע לצ'ק-אין הראשוני לפחות 3 שעות לפני הזמן המיועד על מנת להיכנס לאונייה בנוחות, להכיר את האונייה ולחקור אותה, ולצאת לדרך רגועים ונינוחים.ברוב קווי השייט, הצ'ק אין ושער האונייה יהיו סגורים כשעה וחצי עד שעתיים לפני ההפלגה ולכן אין עיכוב. ספינה לא מחכה למאחרים.
בעת עגינה בחופים, החלטתם שאתם יוצאים לטיול חוף באופן עצמאי ולא הזמנתם סיור מטעם האונייה, רצוי 40 דקות לפני הזמן המתוכנן, שכן ישנם נמלים בהם הדרך חזרה ממרכז העיר עמוסה ותקועה.