על רקע הפסקת האש בצפון ותחילת חזרתן של חברות תעופה בינלאומיות לפעילות בישראל, רשות שדות התעופה ממשיכה בהכנות ליום שאחרי. שרון קדמי, מנכ"ל רשות שדות התעופה, אודי בר עוז, מנהל נתב"ג, ומנהלים מרשות התעופה האזרחית קיימו שיחה עם למעלה ממאה מנכ"לים ונציגים של חברות תעופה בינלאומיות במטרה לעודד את חזרתן לפעילות בישראל.

בשיחה עלה כי החשש העיקרי של מנהלי החברות נובע מהמצב הביטחוני בארץ ובאזור, המהווה את הסיבה המרכזית להימנעותם מחזרה לפעילות בישראל.

מטוסים של חברת התעופה KLM ההולנדית (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)
מטוסים של חברת התעופה KLM ההולנדית (צילום: REUTERS/Piroschka van de Wouw)

אודי בר עוז סקר בפני המנהלים את המצב הביטחוני, בדגש על השקט השורר מאז הוכרזה הפסקת האש. כמו כן, הוצגו השינויים שחלו במרחב האווירי בישראל וההגבלות שהוסרו, כולל פתיחת המרחב הצפוני לטיסות וחזרת נתיבי הטיסה לישראל וממנה למצב השגרה שהיה טרם המלחמה. בפני מנהלי החברות הודגש כי כיום אין כל מגבלה על טיסות בינלאומיות לנתב"ג ולרמון.

רוצים שהאינסטגרם שלכם יהפוך לוויראלי: אלה היעדים האירופאיים הלוהטים של 2025
חופשת חלומות במחיר שפוי: 10 המדינות עם בתי המלון היוקרתיים המשתלמים ביותר

רשות שדות התעופה התחייבה לסייע לחברות נוספות לחזור לפעילות בישראל, כולל פתיחה מחודשת של טרמינל 1 עבור חברות לואו-קוסט שיתחייבו על חזרה רציפה לישראל בהיקף משמעותי. צוין כי חמש חברות כבר הודיעו על חזרתן לפעילות, וכי בוועידת הסלוטים האחרונה, כל חברות התעופה שפעלו בנתב"ג טרם המלחמה שיריינו לעצמן סלוטים לעונת הקיץ הקרובה.

עם זאת, חלק מהחברות הביעו חשש מהמצב שייווצר בתום 60 ימי הפסקת האש. בר עוז הזמין כל חברה המעוניינת בכך לקיים שיחה פרטנית, ובנוסף הוחלט על קיום שיחה נרחבת נוספת לקראת סיום הפסקת האש.