בשורות רעות לטסים לאילת: "נאלצים לעשות זאת בלב כבד"

בעקבות החלטת הממשלה להפחית משמעותית את שיעור השתתפותה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות, מתריע מנכ"ל ארקיע במכתב ששלח לראש עיריית אילת כי החברה תיאלץ לצמצם דרמטית את הטיסות לעיר החל מאפריל

מיטל שרעבי צילום: פרטי
הים האדום באילת
הים האדום באילת | צילום: פלאש 90
2
גלריה

בהחלטה דרמטית שהתקבלה בממשלת ישראל ב-2 במרץ, נקבע כי שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות יופחת משמעותית. לפי ההחלטה, חברות התעופה יידרשו לשאת בעלויות גבוהות פי שלושה ממה שנשאו עד כה - צעד שמאיים על יציבותן הכלכלית ועל עתיד התעופה הישראלית.

חברת ארקיע, המפעילה כיום כ-70% מהטיסות לאילת וממנה, הודיעה כי בעקבות ההחלטה תיאלץ לצמצם באופן דרסטי את פעילותה בקו אסטרטגי זה. החל מה-1 באפריל 2025, תפעיל החברה 3-4 טיסות יומיות בלבד לעיר אילת, ירידה משמעותית ביחס להיקף הטיסות הנוכחי.

"פגיעה בלתי הפיכה בתיירות לאילת"

מנכ''ל ארקיע עוז ברלוביץ'
מנכ''ל ארקיע עוז ברלוביץ' | צילום: שי יחזקאל

לדברי ברלוביץ, ההחלטה פוגעת ביכולתה של ארקיע להתחרות מול חברות תעופה זרות שאינן נושאות בהוצאות ביטחון דומות, ומעניקה להן יתרון תחרותי משמעותי. בנוסף, ארקיע נאלצת כיום לפעול בשני טרמינלים שונים בנתב"ג ולהפעיל צוותים כפולים, בשונה מחברות לואו-קוסט זרות הפועלות רק מטרמינל 1.

השלכות על תיירות בעיר הנופש הדרומית

צמצום הטיסות לאילת צפוי להשפיע באופן ישיר על התיירות לעיר הדרומית. אילת, המהווה יעד תיירותי מוביל בישראל, מסתמכת במידה רבה על נגישות אווירית שוטפת מהמרכז. הפחתת מספר הטיסות עלולה להביא לעליית מחירים, זמינות נמוכה יותר של כרטיסים, ובסופו של דבר - לירידה במספר התיירים והנופשים.

בעקבות הצמצום הצפוי בטיסות, התיירים והנוסעים לאילת יצטרכו להסתמך על נסיעה ברכב פרטי או תחבורה ציבורית.

לפי דברי ברלוביץ במכתבו, "אני תקווה כי ממשלת ישראל תשכיל להבין את המשמעויות החמורות של החלטותיה, ותמנע ברגע האחרון נזק בלתי הפיך לחברות התעופה הישראליות".

תגיות:
טיסות
/
ארקיע לאילת
/
ארקיע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף