התראה לקראת פסח: זינוק חד בהונאות אתרי תעופה ומלונות ברשת

חברת הסייבר הישראלית BrandShield מתריעה על עלייה דרמטית בהונאות מקוונות בתחום התיירות לקראת החג. בין המותגים הפגועים ביותר: אמריקן איירליינס, הילטון ו-Airbnb

מיטל שרעבי צילום: פרטי
חופשה עם הילדים, אילוסטרציה
חופשה עם הילדים, אילוסטרציה | צילום: אינג'אימג'
4
גלריה

מי לא רוצה לתפוס הצעת חופשה במחיר מפתה לקראת פסח? התשובה היא ברורה: הנוכלים והפושעים שעומדים מאחורי אלפי אתרים מזויפים ששיפרו את השיטות שלהם ומחכים ללקוחות תמימים שימסרו את פרטי כרטיס האשראי. נתונים חדשים חושפים כי בדיוק בתקופה הזו, כשהישראלים מתכננים את חופשת החג, נרשמת עלייה דרמטית במספר האתרים המתחזים לחברות תעופה, רשתות מלונות ופלטפורמות להזמנת נופש.

לקראת חופשת הפסח, חברת הסייבר הישראלית BrandShield מתריעה על עלייה משמעותית במספר האתרים המתחזים לחברות תעופה, מלונות ופלטפורמות מובילות להזמנת חופשות. הנתונים, שנאספו בין פברואר 2024 לפברואר 2025, מצביעים על מגמה מדאיגה: עלייה של 33.22% ברישום דומיינים מתחזים למותגים מובילים בעולם התיירות.

המשמעות עבור הצרכן הישראלי היא פשוטה - יש להיות ערניים במיוחד בעת הזמנת טיסות, מלונות וחופשות ברשת, ולוודא שמבצעים את הרכישות רק באתרים הרשמיים והמוכרים.

מתוך דו״ח חברת הסייבר ברנדשילד
מתוך דו״ח חברת הסייבר ברנדשילד | צילום: צילום מסך

זינוק משמעותי בהתחזויות למותגים מובילים

נתוני החברה מראים עלייה חדה במקרי ההתחזות למרבית המותגים המובילים בתחום התיירות:

יואב קרן מנכ״ל ברנדשילד
יואב קרן מנכ״ל ברנדשילד | צילום: חן גלילי

כיצד להימנע מהונאות תיירות מקוונות

BrandShield מספקת מספר טיפים מעשיים שיכולים לסייע לציבור להימנע מליפול קורבן להונאות: דבר ראשון, בדקו את כתובת האתר בקפידה – התחזויות רבות כוללות שינויים קלים בשם הדומיין, כגון תוספת אות או שינוי סיומת. שנית, היזהרו מהודעות חשודות – קישורים שנשלחים בוואטסאפ, מייל או מדיה חברתית עשויים להוביל לאתרי זיוף. כמובן שאסור להסתמך על אייקון המנעול בלבד – אתרים מזויפים רבים מציגים חיבור HTTPS, אך זה לא מבטיח אמינות.

כמו כן, חשדו במבצעי "חלום" – הצעות במחירים נמוכים באופן חריג הן לעיתים קרובות מלכודת. בצעו עסקאות רק בפלטפורמות מוכרות – אם האתר נראה שונה מהרגיל, עדיף לבדוק שוב ולא לקחת סיכון.

מתוך דו״ח חברת הסייבר ברנדשילד
מתוך דו״ח חברת הסייבר ברנדשילד | צילום: צילום מסך

אחריות המותגים להגן על לקוחותיהם

הזינוק בהונאות אינו רק בעיה של הצרכנים – גם המותגים עצמם סובלים מהפגיעה באמון הלקוחות. "העובדה שאנחנו רואים עלייה דרמטית בזיופי אתרים של מותגים מובילים בעולם התיירות ממחישה עד כמה יש צורך בגישה פרואקטיבית מצד החברות עצמן," מסביר קרן.

לדבריו, החברות הישראליות נמצאות הרחק מאחור בכל הנוגע להגנה מפני הונאות. "עסקים שלא משקיעים בהגנה מפני הונאות רשת חושפים את עצמם ואת לקוחותיהם לפגיעות משמעותיות, שעלולות להתבטא לא רק בגניבת כספים אלא גם בפגיעה באמון הצרכנים."

החברה ממליצה לעסקים לשלב טכנולוגיות מתקדמות לניטור והסרה של איומים ברשת באמצעות חברות המתמחות בתחום, בשילוב כלים של בינה מלאכותית וצוותי ניטור שיכולים לזהות ולהסיר איומים לפני שהם פוגעים בעסקים ובצרכנים.

עם פרוץ עונת הנסיעות לקראת חג הפסח, המסר העיקרי הוא זהירות מוגברת - אתרים מתחזים יכולים להיראות כמעט זהים לאתרים האמיתיים, ורק בדיקה מדוקדקת של הפרטים הקטנים יכולה לחשוף את ההונאה לפני שמאוחר מדי.

תגיות:
חופשה
/
הונאה
/
תיירות
/
בתי מלון
/
חברות תעופה
/
"מתחזים"
/
פסח 2025
/
הונאה ברשת
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף