המלון של השכן ירוק יותר: לא רק חופשה – אלא גם מהפכה אמיתית

תיירות ירוקה היא הדרך בה תעשיית המלונאות הישראלית יכולה להיות חלק מהתשובה לאתגרים האקולוגיים והחברתיים של ימינו. עלינו להוביל את השינוי, לא להמתין לו

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונלייןמעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
רהיטים מחומר ממוחזר, קיבוץ אילון
רהיטים מחומר ממוחזר, קיבוץ אילון | צילום: איה בן עזרי
2
גלריה

לפי דו"ח של Sustainable Travel Report 2023, כ-73% מהתיירים הבינלאומיים מעדיפים אפשרויות ידידותיות לסביבה, עלייה של 15% משנת 2019. בישראל, לאור המודעות הגוברת, נרשמה עלייה של 25% בביקוש למלונות בעלי תו תקן ירוק בשנים האחרונות. כאן לא מדובר בטרנד חולף, אלא בשינוי מבני שדורש חשיבה מחדש – הן מבחינת הצרכים של התיירים והן מבחינת האינטרסים הכלכליים של המלונאים.

לקוחות לא רק מוכנים לשלם יותר עבור חוויות ירוקות, הם מצפים לכך
לקוחות לא רק מוכנים לשלם יותר עבור חוויות ירוקות, הם מצפים לכך | צילום: אינג'אימג'

אין ספק שמלונות שבוחרים לשלב את הקהילה המקומית בפעילויות – כמו ציור על קירות ממ"דים בזמן מלחמה – מצביעים על מחויבות רחבה יותר מהחופשה עצמה. יש פה שילוב של אכפתיות לסביבה ולחברה, ואותו שילוב נותן לאורחים תחושת שייכות ושותפות, ולא רק עוד סופשבוע רגיל.

המסר ברור: שינוי אמיתי מתרחש לא רק בגידול זני ירקות אקולוגיים במטבח המלון או בשימוש בחומרים טבעיים בעיצוב, אלא גם בקשר הישיר בין המלון לקהילה, במגוון פעולות חברתיות המושפעות מהמקום ומאזרחי האזור. כל צעד כזה מקרב אותנו לעתיד שבו המלון לא רק "מארח" – הוא גם שותף פעיל בחיים של הסביבה שבה הוא נמצא.

החופשה של המחר תהיה כזו שתשפיע על התנהלותם של אורחים ועסקים כאחד, לא רק על הרווחים הנראים לעין, אלא גם על העתיד של כולנו. תיירות ירוקה היא הדרך בה תעשיית המלונאות הישראלית יכולה להיות חלק מהתשובה לאתגרים האקולוגיים והחברתיים של ימינו. עלינו להוביל את השינוי, לא להמתין לו.

תגיות:
תיירות
/
אקולוגיה
/
משבר האקלים
/
קיימות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף