בשעה שחברות תעופה בודדות כמו דלתא איירליינס מחדשות את פעילותן בישראל, קבוצת לופטהנזה האירופאית הולכת בכיוון ההפוך. בעקבות הערכת מצב ביטחונית, הקבוצה מודיעה על הארכת השעיית כל טיסותיה מ/אל תל אביב עד 22 ביוני (כולל).
ההחלטה חלה על כל חברות התעופה בקבוצה: לופטהנזה, SWISS, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס ויורווינגס, המשעות את כל פעילותן בנתב"ג לתקופה הקרובה.
חברות תעופה נוספות מצטרפות לרשימת המבטלות. איג'יאן איירליינס היוונית הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל, ללא ציון תאריך לחידושן. במקביל, אייר סיישל, המפעילה מהארץ טיסות לסיישל ומאוריציוס, הודיעה כי היא משהה את הטיסות שלה לישראל עד אוגוסט לפחות. בנוסף, בריטיש איירוויז הבריטית הודיעה גם היא כי לא תחזור לטוס לישראל עד אחרי הקיץ.
מפת הביטולים המעודכנת:
ריינאייר ביטלה טיסות עד ה-אוגוסט 2025, כאשר ברקע עומדים איומי המנכ"ל לביטול מוחלט של הפעילות לישראל.
אייר פראנס עצרה טיסות עד ה-20 במאי (כולל).
ITA האיטלקית, LOT ואייר אינדיה לא יטוסו עד ה-15 ביוני(כולל).
איבריה הספרדית ביטלה עד ה-31 ביוני, ואיבריה אקספרס עד ה-1 ביוני.
אייר בלטיק לא תטוס עד ה-2 ביוני (כולל).
יונייטד איירליינס לא תטוס עד ה-5 ביוני (כולל).
בריטיש איירווייז לא תטוס עד יולי 2025.
איזיג'ט הודיעה על ביטולים עד ה-30 ביוני.
לוט ביטלה טיסות עד 15 ביוני (כולל).
אייר אינדיה מבטלת עד 18 ביוני (כולל).
אייר קנדה ביטלה עד ספטמבר 2025.
הפתעה בשמי ישראל: חברת התעופה חוזרת לאחר כעשור של היעדרות
בזמן שהזרות מבטלות: החברה מוסיפה טיסות לניו יורק ומשיקה מחלקת עסקים במחיר מפתיע
מקור בכיר מאוד בנתב"ג, המעורה בדיונים מול החברות והגופים השונים, אמר למעריב כי "הסיכויים קלושים מאוד לראות את החברות הזרות שבות לישראל לפני סוף הקיץ, ואולי אף רק לאחר תקופת החגים".
הגורם ביקר גם את המדיניות הישראלית כלפי ענף התעופה: "ישראל לא למדה את הלקח מהקורונה, אז היינו בסגר אווירי ארוך. אנחנו מדינה שהיא למעשה אי, והדרך המרכזית שלנו לצאת ולהיכנס היא באמצעות האוויר. למרות זאת, הממשלה לא פועלת מספיק כדי לפתח את ענף התעופה ולהוסיף מטוסים לחברות המקומיות כמו אל על, ישראייר, ארקיע ואייר חיפה. שוב ושוב במצבי חירום מתגלה שההתבססות שלנו על חברות זרות פוגעת ביכולת שלנו לשמור על שגרת תעופה נאותה".