המהפכה החשמלית בישראל מתרחבת למישור הימי חברת "פרנסיס אקו סיילינג" שעוסקת בתחום הימי תשיק בימת הכנרת את ספינת החשמל המסחרית הראשונה מסוגה בישראל - "הכורזין". בחברה מדווחים כי עד סוף שנת 2026, צי הספינות החשמליות שלה יכלול ארבע ספינות בגדלים שונים, כחלק ממהלך פורץ דרך שנועד לסייע בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית ובצמצום זיהום האוויר בכנרת עם השקתה הקרובה של הספינה.

הספינה קרויה על שם היישוב העתיק שנמצא בחופה הצפוני של הכנרת. הספינה תשוט בכנרת מנקודת היציאה בבית יגאל אלון שבקיבוץ גינוסר, ותספק חוויה תיירותית לקבוצות, בדגש לקבוצות צליינים המגיעים לכנרת – אך לא רק. אורכה של הספינה מגיע ל-21 מטר, ורוחבה נפרש על פני 5 מטרים. לספינה שני מנועי חשמל, בעלי הספק של 100 כוחות סוס כל אחד. הספינה מגיעה למהירות מרבית של 12 קשר, ומשך השייט בים במהירות שיוט של 7 קשרים הוא כ-18 שעות. מספר הנוסעים המקסימלי בתקופת ההרצה יעמוד על 55, וצפוי בעתיד לגדול עד ל-100 נוסעים.

משה פרנסיס, ממייסדי ומבעלי חברת פרנסיס אקו סיילינג, מציין: "התחבורה הימית בארץ נותרה מאחור בכל הנוגע למעבר לפתרונות בני קיימא, ואנו פועלים לשנות את המשוואה הזו עם בשורה של ממש בתחום הקיימות – שתהפוך את השייט בכנרת לחוויה השומרת על הטבע, מתקדמת ומעוררת השראה. החזון שלנו הוא לעודד מעבר לספינות שמפחיתות זיהום מקומי, ללא עשן, רעש או שמנים במים. עוד נכונה לנו כברת דרך, אך זוהי בהחלט התחלה מבטיחה, והרישיון שקיבלנו ממשרד התחבורה הוא הבעת אמון משמעותית במהלך".

החברה נוסדה בשנת 2023 מתוך רצון להרחיב את צי הספינות הקיים של חברת האם, פרנסיס סיילינג – מוותיקות ומובילות ענף התיירות הימית, המספקת מגוון פעילויות שייט זה שלושה עשורים לתיירות הנכנסת, המתבססת ברובה על צליינים, משפחות וקבוצות תיירים שונות. צי הספינות של החברה התבסס עד כה על ספינות המונעות באמצעות מנועי דיזל. עם הקמת חברת הבת, הושם דגש על סירות אקולוגיות חשמליות מתקדמות – להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של צי הספינות שלה בכנרת.