רעיון שמעורר מחלוקות בתחום התעופה הזולה עלול להפוך למציאות בקרוב: מושבים ללא ישיבה מלאה. מספר חברות תעופה לואו-קוסט מתכננות להציג את סידור הישיבה החדש כבר בשנת 2026, כחלק מאסטרטגיה לחיסכון בעלויות, על פי דיווחים.

המושבים שכונו "סקיי-ריידר 2.0" יהיו מעין מושבי עמידה עם ריפוד, המאפשרים לנוסעים להישען בזווית ללא ישיבה מלאה, כפי שדיווח לראשונה בדיילי מייל. סוג מושב זה עמד בכל תקני הבטיחות והתקנות הנדרשות.

חשוב לציין, הסקיי-ריידר 2.0 הוצג לראשונה על ידי יצרנית אביו-אינטריורס בתערוכת פנים המטוסים בהמבורג ב-2018, אך מושבי הסגנון הדומה לאוכף הסוס הם גרסה משופרת של קונספט שהיא ניסתה להשיק ללא הצלחה ב-2010.

הגרסה החדשה כוללת יותר ריפוד מהמהדורה הקודמת וחיבורים יציבים יותר, עם עמודים המחברים כל שורה לתקרה ולרצפה, במקום מסגרת המותקנת רק על מסילה, לפי הדיווח.

חברות תעופה זולות מכוונות לרווח וגידול בנוסעים

היצרנית האיטלקית הודיעה בהצהרה: "המאפיין העיקרי שלו הוא החלק התחתון המקורי המבטיח מיקום נוסע זקוף מוגבר המאפשר התקנת המושב במרווח מופחת, תוך שמירה על נוחות הולמת".

החברה גם ציינה שעיצוב המושב מאפשר לחברות התעופה להגדיל את מספר הנוסעים. אביו-אינטריורס גם הדגישה שהסקיי-ריידר 2.0 שוקל 50% פחות בהשוואה למושבי אקונומי רגילים ובעל מספר רכיבים מופחת עבור "עלויות תחזוקה מינימליות".

Skyrider 2.0 של Aviointeriors (צילום: צילום מסך)
Skyrider 2.0 של Aviointeriors (צילום: צילום מסך)

מייקל אוליירי, מנכ"ל רייאנאייר, רמז שכרטיסי העמידה עלולים לעלות רק בין 1 ל-5 ליש"ט, לפי הדיווחים.

עם זאת, קונספט הישיבה הזה לנסיעות תעופה זולות נתקל בהתנגדות רבה. בעוד שחברות התעופה הזולות הדגישו שהמושבים החדשים כוללים חגורות בטיחות, עומדים בתקנות הבטיחות הגלובליות ויהיו בשימוש רק עבור טיסות ספציפיות. האם הנוסעים יעמדו במשך כל הטיסה? לא בדיוק. הנוסעים ישענו על מושב מרופד בסגנון אוכף במקום לעמוד או לשבת לחלוטין.

כמה זמן יימשכו הטיסות הללו? הסקיי-ריידר 2.0 ישמש רק עבור טיסות באורך של עד שעתיים.