בהמשך לדו"ח הלמ"ס בנושא כניסות תיירים לישראל שפורסם היום, קוראת לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל לפעול כבר כעת במלוא המרץ לבניית יסודות חדשים לתדמית ישראל, ולהקצות תקציבים לתיירות הנכנסת שהיא "נכס ההסברה הטוב ביותר של ישראל".
דו"ח הלמ"ס שפורסם היום מראה כי בחודש מאי נכנסו לישראל 124,000 תיירים בלבד. בהשוואה לחודשים ינואר-מאי בשנת 2019 נכנסו לישראל 1,899,000 תיירים לעומת 563,000 השנה - ירידה של כ-70%.
דו"ח Anholt-Ipsos Nation Brands Index המדרג מדי שנה את תדמיתן של מדינות, דירג את ישראל בשנת 2024 במקום ה-49 מתוך 50 מדינות.
"תיירות היא דיפלומטיה חווייתית"
לדבריו, "ישראל מצויה במצוקה תדמיתית חמורה, ולא ניתן עוד להתעלם מההשפעה הישירה של תדמיתה על התיירות, הכלכלה, יחסי החוץ והמעמד הבינלאומי. דווקא עתה - בשיאו של משבר ביטחוני ומדיני - זה הזמן לפעול לבניית יסודות חדשים לתדמית ישראל, לקראת היום שאחרי".
פתאל מדגיש כי "התיירות הנכנסת לישראל אינה רק ענף כלכלי - היא אחד הכלים היעילים ביותר לשיפור דימוי המדינה בעיני העולם. כל תייר הנחשף ישירות למציאות החיים בישראל הופך בעצמו לשגריר אותנטי ומעורר אמון של המדינה".
לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל פנתה למשרד החוץ, שקיבל תקציב של 556 מיליון שקלים לטיפול בנושא תדמית ישראל, בהצעה לשתף פעולה באמצעות התיירים המעטים שבכל זאת מגיעים. "לצערנו משרד החוץ לא נענה", נטען בהודעה, "וככל שהוא כן פועל בתחום הרי שהשפעתו אינה ניכרת כך גם לפי המשובים שאנחנו מקבלים מעמיתים שלנו בחו"ל".