דמויות נוספות בתעשייה ממגזרי האירוח והתחבורה מסכימים שהעסקים חשים את ההשפעה. חואנמי פררר מאיגוד המסעדות במיורקה (CAEB) אמר לעיתון מיורקה דיילי בולטין שחלק מהמסעדות מגישות 40% פחות מנות, ובאופן יוצא דופן מעניקות לעובדים חופשה בעונת השיא, בחששות שמתחמים מסוימים יאלצו להיסגר לפני סוף 2025.
נשיאת CAEB כרמן פלאנס מתחה ביקורת על מי שמבקשים להפחית את זרם התיירים באמצעות מעשי אזרחות בלתי חוקיים כמו גרפיטי והרס רכוש, ותיארה את התיירות כחלק מרכזי בכלכלת מיורקה.
אך נראה שהמחאות מצליחות להרתיע תיירים מלהוציא את תקציב החופשה שלהם במקום בו הם מרגישים לא רצויים. כמו בתי מלון, גם מגזר הקמעונאות סובל מירידה בהכנסות של בין 10% ל-20%. קרולינה דומינגו, נשיאת פימקו - איגוד העסקים הקטנים של מיורקה, אומרת שקונים בריטיים, גרמנים ואסייתיים נמנעים מלהגיע - תופעה המדאיגה מספיק כדי לעורר קמפיין חדש של פימקו לשיקום תדמית האי בקרב תיירים.
אסטרטגיה דומה מיושמת גם על ידי פדרציית עסקי המלונות במיורקה (FEHM), שהשיקה "קמפיין תקשורת חיובי" המודה לתיירים על ביקוריהם. הבעיה משפיעה אפילו על אתרי תיירות לשעבר כמו קפדפרה, כך אומרת FEHM.
לפי מדריכי הטיולים באי, הזמנות הטיולים ירדו ב-20%, במיוחד בוולדמוסה, פלמה ופורט דה סולר הפופולריים באופן מסורתי, שם מבקרים מארצות הברית ותיירים מקומיים מיבשת ספרד נעדרים באופן ניכר. בינתיים שירותי התחבורה התיירותית יורדים באחוז דומה.
ברמה הממשלתית, פקידים דבקים במסרים בטוחים. לאחר הערכה של 15.3 מיליון כניסות תיירים בינלאומיים לאיי הבלאריים ב-2024, שר התיירות חאומה באוזה מתעקש שמיורקה עדיין בחירה מובילה של יעד.