מנכ"ל ארקיע: "מספיק למרוח זמן - יש פתרון מיידי לטיסות לאילת בחינם"

בעקבות התכנית של משרד התחבורה, מנכ"ל ארקיע חושף: הצעה ל-104 טיסות שבועיות לאילת ללא סבסוד מונחת על שולחן הממשלה כבר חודשים, בעוד משרד התחבורה מתכנן מכרז יקר של 20 מיליון שקל

מיטל שרעבי צילום: פרטי
שדה התעופה רמון
שדה התעופה רמון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
2
גלריה

משרד התחבורה חשף תכנית חדשה לפתרון משבר הטיסות לאילת. במסגרתה, ייצא מכרז שיבחר חברות תעופה להפעלת טיסות סדירות לעיר הדרומית, תמורת תמיכה ממשלתית של כ-20 מיליון שקלים.

החברות המשתתפות במכרז יידרשו להתחייב ללוח טיסות קבוע, ובתמורה תקבלנה פיצוי מהמדינה עבור טיסות שלא מגיעות לתפוסה מלאה. זאת אומרת, החזר של המדינה על כל כיסא ריק.

משרד התחבורה רוצה להתחיל את התכנית בקרוב, מתוך רצון לסיים את המשבר הארוך. כיום פועלות בקו לאילת החברות הישראליות ארקיע, ישראייר ואייר חיפה.

עוז ברלוביץ'
עוז ברלוביץ' | צילום: שי יחזקאל

ארקיע: "הפתרון כבר על השולחן"

על פי ההצעה המפורטת שהועברה למשרד התחבורה ולעיריית אילת, ארקיע מתחייבת להפעיל לוח טיסות קבוע הכולל לפחות 12 טיסות ביום באמצע השבוע ו-16 טיסות ביום בסופי השבוע, בכיסוי מלא של כל שעות הפעילות. הטיסות יפעלו בקו נתב"ג-רמון בפריסה אחידה לאורך היום.

תנאי יחיד: שוויון תעופתי

ברלוביץ' מציב תנאי יחיד ליישום ההצעה: "לאפשר לארקיע לפעול מטרמינל 1 – בדיוק כמו חברות הלואוקוסט. מדובר בדרישה בסיסית לשוויון תעופתי, שתחסוך עלויות גם למדינה". לטענתו, מדובר במודל "שפוי, כלכלי וישים – שניתן ליישום מיידי".

ברלוביץ' קורא למקבלי ההחלטות לאמץ את ההצעה באופן מיידי "לטובת הציבור, התיירות באילת וההיגיון הכלכלי". למסר צורף גם לוח זמנים מפורט של הטיסות המוצעות בקו נתב"ג-רמון שהוצג למשרד התחבורה.

השאלה המתבקשת היא האם המדינה תעדיף פתרון המצריך השקעה של 20 מיליון שקלים, או תאמץ הצעה שלכאורה אינה דורשת תקציב נוסף - אם אכן ייענו לדרישה הבסיסית לשוויון במסופי התעופה.

תגיות:
אילת
/
טיסות
/
משרד התחבורה
/
ארקיע לאילת
/
ארקיע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף