בשבוע שעבר, במשרדיה של חברת התעופה תאי איירווייז, התרחש משהו שעלול להיות נקודת מפנה היסטורית ביחסי התיירות בין שתי המדינות. נציגים ישראלים בכירים, לצד הנהלת תאי איירווייז, דנו על האפשרות המרגשת לפתוח קו תעופה ישיר בין נתב"ג לבנגקוק. זה לא סתם חלום - המספרים מדברים בעד עצמם.
השוק הישראלי מציג נתונים מרשימים: כ-281 אלף ישראלים ביקרו בתאילנד בשנת 2024, והתחזית ל-2025 מדברת על עד 350 אלף תיירים ישראלים. מנגד, מספר העובדים התאילנדים בישראל צמח מ-45 אלף ל-70 אלף - נתונים שמצביעים על קשר הדוק ויציב בין המדינות.
כיום, הישראלים החפצים לטוס לתאילנד ניצבים בפני דילמה קשה: להוציא סכומי עתק על הטיסה הישירה היחידה (של אל על), או להסתכן בטיסות עם עצירות ארוכות וזמן נסיעה שיכול להגיע לכמעט יום שלם.
המונופול הנוכחי יוצר מצב בו ההיצע לא עומד בביקוש העצום, והמחירים מרקיעים שחקים. טיסה הלוך ושוב יכולה לעבור את ה-4,000 שקל בעונה הרגילה, ואף יותר בחגים.
החזון: שמונה שעות של נוחות
הרעיון המרכזי שעלה בדיונים הוא פשוט במהותו אך מהפכני בהשלכותיו: טיסה ישירה של תאי איירווייז שתקצר את זמן הטיסה לשמונה שעות בלבד. לא עוד עצירות מייגעות באירופה או במזרח התיכון, לא עוד המתנה בשדות תעופה זרים.
כניסתה של תאי איירווייז לשוק הישראלי תיצור תחרות בריאה שתביא לירידת מחירים דרמטית. התקדים הטוב ביותר הוא מה שקרה עם טיסות ליעדים אחרים - כשנכנסה תחרות, המחירים ירדו ב-30-50 אחוז.
עבור הצרכן הישראלי זה אומר:
למרות הציפיות, עדיין מדובר בשלב מוקדם של דיונים. חברת תאי איירווייז צריכה לבחון היבטים רבים: כדאיות כלכלית, הסדרים רגולטוריים, זמינות מטוסים וצוותים, ויכולת התמודדות עם השינויים הגיאופוליטיים באזור.
אם הדיונים יצאו לפועל, זה יהיה שינוי משחק אמיתי עבור התיירות הישראלית. תאילנד, שכבר היום מהווה יעד מוביל עבור ישראלים, תהפוך לנגישה עוד יותר.