רובנו מסתפקים במושב רגיל, מקסימום ליד החלון במחלקת תיירים, אבל העשירים נהנים מחיי עונג ומותרות גם בין העננים: סוויס היא אחת מחברות התעופה היחידות בעולם שמציעות מחלקה ראשונה בכל טיסותיה הבינלאומיות, וכעת היא לוקחת את הלוקסוס צעד אחד קדימה ומשיקה את סוויטת הפאר. מדובר במחלקת יוקרה שמגובה מגובה בקירות בגובה 1.8 מטרים, מאפשרת להזמין מושב חלון יוקרתי יחד עם סוויטה נוספת במרכז ומעבר ביניהם כך שנוצרת יחידת אירוח פרטית באוויר. החלל כולו יכול לאכלס עד שלושה נוסעים, כך שניתן לקיים בו פגישות עסקים, ארוחות או פשוט ליהנות משקט מוחלט במהלך הטיסה.
על פי החברה, המוצר פותח במסגרת הקונספט הרחב שלה Swiss Senses שנועד לשדרג את חוויית הטיסה מהיסוד. השירות החדש לא יוצע דרך אתר האינטרנט או סוכנויות הנסיעות, אלא יהיה ניתן להזמנה רק באמצעות קו ייעודי שמיועד ללקוחות העשירים של החברה.
בסוויס מסבירים שקהל היעד הוא "נוסעי פרימיום שמייחסים ערך רב לשקט, לפרטיות וליכולת לעצב את החלל האישי שלהם במהלך הטיסה", ובמילים אחרות: שוב, לעשירים בלבד. המתחם החדש מאפשר להפוך את הטיסה למשהו הרבה יותר פונקציונלי: משרד מושקע עם שולחן עבודה ומסכים, חדר שינה זוגי עם מיטות שטוחות, או פינת אירוח לארוחה עסקית עם יין משובח ושירות אישי.
ההשקה צפויה לתחילת 2026 בטיסות היוצאות משווייץ עם מטוסי איירבוס A350 החדשים של החברה ומטוסי A330 המשודרגים ובהמשך תתרחב גם למטוסי בואינג 777 בצי החברה. השינוי מצטרף לגל של שדרוגי מחלקות ראשונות ברחבי העולם, כאשר חברות תעופה מנסות לשמר את הלקוחות היוקרתיים שלהן גם בעידן שבו מרבית הנוסעים מסתפקים בטיסות "לואו קוסט" או במחלקות תיירים.
בסוויס עדיין לא פרסמו תג מחיר רשמי ל Grand Suite אך ההערכות בענף הן שכרטיס לכיוון אחד עשוי לנוע בין 20 ל-35 אלף דולר, תלוי ביעד ובביקוש. לשם השוואה, בחברת איתיחאד טיסה בסוויטת The Residence לאבו דאבי עולה כ-25 עד 30 אלף דולר לכיוון אחד ובחברת אמירייטס סוויטות המחלקה הראשונה בדגמי הבואינג 777 מגיעות למחירים של כ-15 עד 25 אלף דולר לכיוון. כלומר סוויס צפויה להציב את עצמה בדיוק בטווח העליון של שוק היוקרה. סוויטות יוקרה מופעלות גם במטוסי סינגפור איירליינס וקוואנטאס האוסטרלית.