הפעולה שגורמת לדיילות להתרגז - והסיכויים שאתם עושים אותה

דיילות מתוסכלות מנוסעים שלא נועלים נכון את שירותי המטוס או לא סוגרים את הדלת. זה גורם לבלבול, תורים שחוסמים את מעבר הצוות ומצבים מביכים. המדריך למה לא לעשות במטוס

מיטל שרעבי צילום: פרטי
טיסה במטוס, אילוסטרציה
טיסה במטוס, אילוסטרציה | צילום: אינגאימג'
2
גלריה

התנהגות נוסעים במטוסים הפכה לנושא רגיש בשנים האחרונות. מתיקי יד שמונחים במקומות אסורים ועד מושבים שנשארים מוטים בזמן הנחיתה, נראה שכללי ההתנהגות הבסיסיים הולכים ונשכחים. עם זאת, יש מעשה ספציפי אחד שבעיני צוותי הטיסה הוא הכי מתסכל מכולם - ורוב האנשים אפילו לא מבינים שהם עושים משהו לא בסדר.

מומחים בתחום הנסיעות שופכים אור על הנושא המעצבן ביותר מבחינת דיילות: נוסעים שאינם מפעילים כהלכה את מנעול דלת השירותים במהלך השימוש, או שאינם סוגרים אותה במלואה לאחר שסיימו. המעשה נשמע זניח, אך התוצאות הן הרבה מעבר לכך.

הבעיה מתחילה בבלבול שזה יוצר. אם המנעול לא מופעל בצורה מתאימה, השלט "תפוס" נשאר כבוי, וזה מוביל נוסעים נוספים להניח שמקום השירותים זמין. המצב מוביל למפגשים לא נעימים כשאדם נכנס במקום שבו נמצא כבר מישהו אחר, ויוצר תחושת אי נוחות לכל הצדדים.

שירותים במטוס, אילוסטרציה
שירותים במטוס, אילוסטרציה | צילום: ingimage ASAP

אבל זהו רק השלב הראשון. כאשר נוסעים סבורים שהשירותים זמינים, הם מתאספים ויוצרים תור מיותר. התור הזה נוצר בדיוק במרחב שאמור לשמש את אנשי הצוות לתנועה ועבודה. פתאום הדיילות נתקלות בקושי להגיע לציוד שלהן, לאזורי האחסון או לעמדות העבודה הנדרשות להן.

הפתרון פשוט: מודעות

התרופה לבעיה הזאת היא ישירה: תשומת לב לרכיבים קטנים שיכולים להפוך את הטיסה לחוויה נוחה יותר עבור הכל. נעילת דלת השירותים אינה רק שאלה של פרטיות אישית - זהו עניין של יעילות ונוחות לצוות ולשאר הנוסעים.

כשהסימון "תפוס" מתפקד כמתוכנן, כל הנוכחים מבינים את המצב ויודעים כיצד לנהוג. אלה אינם כללי התנהגות מסובכים או דרישות לא הגיוניות. זהו פשוט עניין של להיות מודע לכך שבמטוס אינכם לבדכם, ושהמעשים הקטנים שלכם משפיעים על כל השאר. מעט קשב יכול להפוך את החוויה לחיובית יותר עבור כולם - נוסעים וצוות גם יחד.

תגיות:
תעופה
/
טיסה
/
שירותים
/
מטוס
/
דיילת
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף