שרת התחבורה רגב אמרה אתמול: “אנו מחויבים להורדת מחירים, להגדלת המושבים ולשיפור השירות. הדרך להורדת יוקר המחיה עוברת בהגברת התחרות - אך נעשה זאת תוך שמירה על החברות הישראליות ועל העובדים. זה לא סוד שחברות התעופה הישראליות הפקיעו מחירים ברגעים הקשים של החברה הישראלית".
היום (שישי) פרסמה ישראייר הודעה חריפה, שבה היא תוקפת את רגב על מה שהיא מכנה “עדיפות לא הוגנת” ל-Wizz Air. "אנחנו לא מפחדים מתחרות, אנחנו נלחמים על הגינות. על שוויון. על עתיד התעופה הישראלית ועובדיה”, נכתב בהודעה. "המדיניות המוצעת כיום על ידי שרת התחבורה יוצרת פערים לא מוצדקים בין חברות ישראליות לחברות זרות".
עיקר המחלוקת: Wizz Air תזכה לסלוטים שהתפנו בעקבות עזיבת חברות זרות במהלך המלחמה - מה שעלול ליצור יתרון לא הוגן לחברה זרה. ישראייר מציינת שכיום Wizz Air מקבלת פי שלושה סלוטים מישראייר, אף שישראייר מטיסה יותר נוסעים ממנה ופועלת בקו לאילת.
החברה קוראת לשרת התחבורה לתקן את העיוותים: תנאים שווים בהעסקת צוותי אוויר וקרקע זרים בנתב”ג; חלוקת סלוטים הוגנת בטרמינל 1 על פי גודל החברה; הוזלה משמעותית באגרות ובהיטלים בנתב”ג; רפורמה אמתית בביטחון התעופה הישראלית.
"לא ייתכן שהמדינה תעודד את אזרחיה לטוס בחברות זרות, ותדרוש מהחברות הישראליות סטנדרטים ביטחוניים שונים על חשבון החברות הישראליות", נכתב בהודעה.
לצד המתקפה, ישראייר מודיעה על מהלך אסטרטגי משמעותי שיצא לדרך אתמול בהנחיית דירקטוריון החברה: רכישת מטוסי Airbus A330 רחבי-גוף. הדירקטוריון אישר פתיחת משא ומתן לרכישת שני מטוסים בעלות של כ-80 מיליון דולר.