כריך גבינה עצוב שהוגש לנוסע בטיסה של אייר פראנס מפריז לניו יורק הפך את חברת התעופה הלאומית של צרפת לבדיחה ברשתות, לאחר שהתמונה שלו צברה אלפי תגובות ולעג מכל העולם.
"כריך כמו בבית ספר" – והרשת בוערת
התגובות למנה, שהוצגה כארוחה מלאה, היו חריפות במיוחד. משתמשים השוו את הכריך לאוכל שמוגש במתקני כליאה בארה"ב, אחרים התבדחו ש"אייר פראנס מגישה גבינה מעובדת - סימן שהמצב באמת הידרדר".
גולש אחר סיכם בציניות: "בפרימיום זה אותו דבר - רק שמוסיפים קפה ועוד כמה סיגריות כדי להשלים את חוויית הבוקר הצרפתית".
הפער בין המותג למציאות
הסערה סביב התמונה הפכה לוויראלית בעיקר בגלל זהותה של החברה: אייר פראנס אינה חברת לואו-קוסט אלא חברת הדגל של אחת המדינות שמצטיירות כסמל עולמי לקולינריה. נוסעים מצפים לחוויה מינימלית של איכות, במיוחד בטיסה חוצת אוקיינוס שבה האוכל נחשב לחלק מהשירות. העובדה שהמנה הייתה כה בסיסית עוררה תחושה של ניתוק בין המותג היוקרתי לבין מה שמוגש בפועל לנוסעים.
לא רק אייר פראנס: איכות המזון בתעופה ממשיכה לרדת
מקרה אחר שהכה גלים לאחרונה התרחש באתיחאד, שם נוסע דיווח כי אכל פסטה עם עוף וגבינה בעלת ריח חריג - וסבל במשך שש שעות מיותר משלושים הקאות ומסחרחורות. לדבריו, הוא נאלץ להגיע לשירותים כל כמה דקות ובסיום הטיסה ירד מהמטוס בכיסא גלגלים.
האירועים הללו מצביעים על מגמה רחבה בענף: חברות תעופה מחפשות דרכים לצמצם עלויות, והאוכל הופך לאחד התחומים הראשונים שנפגעים - גם אם הדבר פוגע בתדמית ובחוויית הנוסעים. בעידן שבו כל נוסע מחזיק טלפון ועוקבים ברשתות, מנה אחת שנראית כמו כריך בית ספר עלולה להפוך לסמל שלילי.