נערכים להסלמה: לאחר חיסול שלושה מבכירי הג'יהאד האסלאמי בצה"ל וההכרזה על יציאה למבצע "מגן וחץ", בדרום עוקבים הבוקר (שלישי) בדאגה אחרי ההתפתחויות הביטחוניות. 

"חיכינו ליום הזה": חתונתה של ליליאן שנפצעה קשה בצבא בוטלה עקב המצב בדרום

דוד, תושב שדרות, גיבה את כוחות הביטחון, ואמר למעריב: "כל פעם כששולחים עלינו טילים או מאיימים עלינו, אני אומר חד משמעית, צריך לתקוף כמה שיותר חזק וליצור הרתעה. אני בטוח שהמון תושבים מוכנים לספוג, כדי שיהיה שקט לאורך זמן. מבחינתי שצה"ל יעשה כל מה שצריך כדי להגן עלינו".

סיכול מזכיר המועצה הצבאית בג'יהאד האסלאמי. צילום: דובר צה"ל

ויקטור, תושב שדרות, הוסיף: "לצערי אנחנו נמצאים במציאות שבה אתה מתעורר בבוקר ולא יודע מה יצפה לך, פעם זה ירי טילים, עכשיו מבצע צבאי. הבוקר היה מאוד קשה להגיע לעבודה, אני עובד מחוץ לשדרות, אז הייתי צריך לעשות עיקוף בעקבות סגירת הכבישים ונתקעתי בפקקים, אבל זו המציאות שלנו. החיים ממשיכים וצריך לשמור על השפיות".

אוראל, תושבת אשקלון, אמרה: "העולם כמנהגו נוהג מצוקת המיגון טרם נפתרה. לי אין ללכת, אם קורה משהו היום אני צריכה לרדת שתי קומות למטה. אין שגרה, 40 אלף תושבים ועדיין אין להם פתרון. פתחו מקלטים ומיגוניות, אבל זה רחוק מלהספיק, להרבה תושבים אין נגישות למקלטים, לאחותי יש מוגבלות והיא לא יכולה להגיע בכלל למקלט, העיקר כשיש הסלמה ראש העיר מתארח בועדה בכנסת פעם ב... ולאחר מכן להעלות סרטונים לסושיאל כאילו מישהו כאן נלחם בשבילנו. איזה כיף. כל בעלי השררה שרק אומרים שהם דואגים לנו, אבל מה הם שמים עלינו - כבר הבנתם. החיים שלנו לא חשובים ולא הביטחון. רק כסף, כוח, כבוד. השאר דיבורים כמו חול".