ברקע ההפגנות המתוכננות לחסימת נתב"ג והנמלים, "יום הזעם" נפתח גם במחאה בינלאומית: בעשרות ערים בעולם הפגינו נגד "עילת השחיתות" מול הקונסוליות והשגרירויות הישראליות ובמקומות מרכזיים. זאת בצעד משותף ובמסגרת החרפת הצעדים של תנועת המחאה. ההפגנות היו בוושינגטון די.סי, ניו יורק, פריז, מדריד, סידני, מלבורן, סיאטל, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, פילדלפיה, מיאמי, לונדון, אוסלו, קיימברידג', יוסטון, בוסטון, פרנקפורט, אמסטרדם, מינכן, קופנהגן, רוצ'סטר, וונקובר, צ'אפל היל, סאן דייגו ועוד.

"לא יכול להיות שתפילו שוק שלם": האיום של ביטן נגד משרד האוצר
כבר לא שומרת בבטן: ההכרזה הגדולה של נסרין קדרי

ממובילי המאבק העולמי נמסר: "קפלן זה כאן: בוושינגטון, בניו יורק, בפריז ובכל מקום בעולם שיש בו קהילה ישראלית ויהודית שלא מוכנה לוותר על החלום הציוני, על מדינה יהודית ודמוקרטית, שוויונית ובטוחה. שיטת הסלמי לא תעבוד עלינו - אנחנו לא ניתן לעילת השחיתות לעבור. מחזקים את אחינו ואחיותינו בחזית המאבק בישראל - עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ובטח שלא מארבעה שבועות עד סוף כנס הקיץ של הכנסת!"

נירית אילון, ממובילי מחאת מלבורן, אוסטרליה: "מהצד השני של העולם, נלחמים איתכם כל שבוע לשמירת הדמוקרטיה בישראל. למרות המרחק אנחנו קרובים בלב ולא נוותר עד שהסכנה תחלוף!".

דפנה קדם ממארגני המחאה בוונקובר קנדה: "הלב שלנו בישראל. אנחנו, שחיים בדמוקרטיה ליברלית יודעים היטב מה מונח על הכף ולא ניתן לישראל להפוך לדיקטטורה!".

יונה קדרון ואלון בורשטיין, ממארגני מחאת לוס אנג׳לס: "שלחנו מסר ברור לממשלת ישראל דרך הקונסוליה המקומית: עילת השחיתות לא תעבור! אופיר אקוניס למד על בשרו כשהגיע לכאן בשאיפה להפיץ את השקרים של הממשלה - ופגש קהילה ישראלית ויהודית נחושה שלא נתנה לו! אנחנו נמשיך לוודא שהמסר שלנו יישמע בכל העולם!".

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בארצות הברית (צילום: unXeptable, Defend Israeli Democracy)
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בארצות הברית (צילום: unXeptable, Defend Israeli Democracy)

הגר נטר ונעמי ואן כלדר מאמסטרדם, הולנד: "כולנו חרדים לאפשרות שההפיכה המשטרית אפשרית ורוצים לעשות את המעט שאנחנו יכולים לתרום למנוע את ההפיכה. אנו שחיים כאן בחירות אמיתית, יודעים מה חשיבותו!".

שרה אברהם מאוסלו, נורבגיה אמרה: "גם אנחנו שותפים לדאגה לנוכח השינויים בארץ, הלגיטימיות שניתנת לשחיתות השלטונית, החקיקה האגרסיבית הכוחניות ודריסת האחר. אנו מאד חרדים לבאות. חשוב לנו לתת רוח גבית למחאה, שידעו בארץ שאנחנו תומכים במאבק ועומדים ביחד עם המפגינים בקפלן. מפוזרים אך מאוחדים!".

אביב מלמוד, ממובילות המחאה בפרנקפורט, גרמניה: "בימים האחרונים אנחנו שומעות בתדהמה ובדאגה רבה על מכרים, חברים ומנהיגים שנעצרים על השתתפותם בהפגנות למען הדמוקרטיה בישראל. ואנחנו מתבוננות בהשתאות בנחישות של המפגינים. היום אנחנו מתאספות כאן כדי לתמוך בהם. במשפחות ובחברים שלנו, בחברה האזרחית בישראל, במאבקם למען הדמוקרטיה הישראלית".

מחאה חובקת-עולם  (צילום: unXeptable, Defend Israeli Democracy)
מחאה חובקת-עולם (צילום: unXeptable, Defend Israeli Democracy)

אופק צירקין, קופנהגן, דנמרק: "לאור החזרה לחקיקה חד צדדית של חוקי ההפיכה והכוונה לבטל את עילת הסבירות, יהודים וישראלים בדנמרק ניצבים ביחד עם המפגינות והמפגינים בארץ כחומה בצורה למען הדמוקרטיה, שוויון זכויות מלא מלא וניקיון כפיים. שלטון שמבקש להסיר ממנו כל צורה של ביקורת פועל רק למען עצמו ולא למען האזרחים. מודאגים מאוד מהאירועים האחרונים בארץ, מהאלימות מצד מי שלוקח לעצמו את החוק לידיים ומבצע פשעי שנאה, זוהי לא יהדותנו, לא המדינה שאנו רוצים להתגאות בה ורואים בה כבית. כוח קפלן זה כאן, שם ובכל מקום".

גנית הירשברג מהמחאה בפריז, צרפת: "אנחנו מפגינים פה היום, כי אנחנו רואים בחרדה את ההתעקשות של הממשלה להמשך החקיקה שמסכנת את הדמוקרטיה בישראל וקורעת את העם. יש לנו משפחות, יש לנו חברים, אנחנו בדאגה אמיתית, לכן היום אנחנו עומדים בסולידריות עם עוד ערים בעולם במסר חיזוק לאחינו ואחיותינו בישראל".

מפגינים בפריז נגד הרפורמה המשפטית (צילום: unXeptable, Defend Israeli Democracy)
מפגינים בפריז נגד הרפורמה המשפטית (צילום: unXeptable, Defend Israeli Democracy)

אדווה ואליס ממדריד, ספרד - "רחוקים אבל קרובים, נחושים וחדורים, הסלמי של לוין ורוטמן לא כשר, ולא יעבור. שולחים חיבוק והצדעה למוחים ולמוחות בארץ".