ירון בלום, לשעבר בכיר בשב"כ התראיין הבוקר (רביעי) בתוכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחס לפיגוע הדריסה והדקירה ברמת החייל בתל אביב אמש, בו נפצעו מספר אזרחים באורח בינוני-קשה. 

דורס, יוצא מהרכב ודוקר: תיעוד דרמטי של רגעי הפיגוע בתל אביב
"התפללתי שהכדור יצא, אם לא - אני מת": האזרח שנטרל את המחבל בת"א משחזר את רגעי האימה

"מה שצריך לעשות זה לסכל כמה שיותר פיגועים. 85 אחוז מהפיגועים מסוכלים. אבל אותו מחבל בודד, אותו אחד שביצע הפיגוע ברמת החייל – גם בו צריכים לטפל", אמר בפתח הריאיון. עוד הוסיף כי "בעתות של מתיחות אזרחים מיומנים צריכים ללכת חמושים ולהגיב אם קורה אירוע כזה". 

לנושא השוהים הבלתי חוקיים, אמר: "אני חושב שקו התפר צריך להיות סגור הרמטית. מעבר לזה, צריך להגביל את המכסה גם של השוהים שבאים לעבוד או ללינה. אני מציע לכל אחד להסתכל בכביש טייבה ולראות את השב"חים. אני לא מדבר על בעלי העסקים אבל אני חושב שצריכים להסדיר את נושא ההיתרים החוקיים לתושבי יהודה ושומרון. עצימת העין הזאת זאת שערורייה. איתמר בן גביר צריך לדאוג לכלוא שב"חים לא לשחרר אותם אחרי כמה שעות. לצערי קו התפר לא סגור – זה העדר משילות". 

בכל הנוגע לשיתוף פעולה בטחוני בין הרשות הפלסטינית לישראל, ציין: "הוא הכרחי. אם לא נאפשר לשלטון אבו מאזן להתחזק ונתחזק את הקשרים, אנחנו נקבל פה חמאס. מי שלא מבין את זה לא יודע לאן אנחנו הולכים. חבורת פרחחים מנהלים את מחנה הפליטים בג'נין. חמאס מנצל אירועים חמורים כמו אירועים שצה"ל נכנס לג'נין ומהאירוע הזה הם יוצאים למחאות הפגנה. אנחנו צריכים לעזור לרשות הפלסטינית ולטפל גם במסיתים ומפגינים". 

על העדר הטיפול בנושא: "יש שישה עצורים לפחות שחלקם נכנסו למעצר מנהלי. באמצעות המעצר המנהלי אתה לא שורף ראיות, או לא זקוק להן. אני חושב שגם שב"כ וגם משטרת ישראל מטפלים בנושא הזה, בטח מודיעינית. וצריכים בהחלט לבצע עוד מעצרים. חלק מחברי הממשלה תומכים באלה שמחוללים אירועים לאומנים. צריך לגנות את הטרור היהודי בדיוק כמו הפלסטיני – אבל עיקר הבעיה היא הטרור הפלסטיני", כך לדבריו.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103FM