כפי שהבהרנו בחלק א' של המדריך - אילת היא כבר לא רק מוקד לרביצה בבריכה או בים וטיול בטיילת עם העמסת מזכרות מוזרות בדמוי גרגר אורז עם שם. השבוע אנחנו ממשיכים בסדרת הכתבות החדשה עם החופשות המושלמות לכל סטייל באילת, עם המלצות לינה, אכילה ובילוי.

אילת בסטייל אחר: החופש הגדול מגיע - ובתי המלון נערכים בהתאם

רגע לפני שמגיעים לאילת (במקרה שנסעתם עם הרכב) כדאי ומומלץ לנצל את ההזדמנות ולעצור בקניון האדום - איתני הטבע פיסלו בהרי אילת את אחד ממסלולי ההליכה היפים בישראל, והמסלול נמצא במרחק של 20 ק"מ בלבד מהעיר. אורכו כ־300 מטר של קירות צבעוניים, ארוכים ומחורצים המתפתלים לאורך הדרך ומגיעים לגובה של כ־30 מטר. המסלול מתאים לכל המשפחה, כולל ילדים, ואפשר למצוא בו גם צמחייה מדברית ייחודית. אין ספק שטיול שם יכניס את כולם לאווירת חו"ל וחופשה (ויארגן לכם גם תמונות מושלמות לאינסטגרם).

חופשה לחובבי החוויות

את הסנפלינג ואת ההליכה במסלולי הטיולים תעשו בדרך לעיר, אבל גם שיט הוא אפשרות נפלאה, ולא, אנחנו ממש לא מדברים על שיט בסגנון ה"לידו" בטבריה. יאכטה "טולום" לוקחת את כל מה שחשבתם שאתם יודעים על שיט יאכטות והפלגות מפנקות, והופכת את זה לחוויה מסוג אחר. היאכטה מציעה את הלוקסוס שקיים ביאכטות פאר אירופיות. יש בה מיטות מפנקות ואינטימיות, תאי שירותים נוחים ומאובזרים, מיטות שיזוף ומזנונים מעוצבים ומושקעים, סיפון נעים ומרווח כדי שתוכלו לרקוד וליהנות מהחיים הטובים באמת ופינת אוכל יפהפייה לאניני הטעם שבכם, הבוחרים לנצל את ההפלגה לארוחות שף מושקעות ורומנטיות. השיט מתאים לצעירים, לזוגות ולמשפחות. יש כמובן לא מעט אופציות שיט נוספות, וטווח המחירים הוא 50־200 שקל לאדם לשעה, תלוי בכמות האנשים, ובסוג היאכטה.

יאכטה טולום (צילום: מיטל שרעבי)
יאכטה טולום (צילום: מיטל שרעבי)

ואם כבר עסקינן במים, במלון "ים סוף" של ישרוטל, הממוקם בחוף אלמוג, אחת האטרקציות הבולטות היא מועדון הצלילה הגדול והמקצועי "מנטה". המלון מתאים לאירוח משפחות עם ילדים, ולקטנים הוא מציע פעילויות מיוחדות. שווה גם לדעת שהמתארחים במלונות הרשת יכולים ליהנות מ"NINJA KING" - מתחם נינג'ה חדשני לנוער ולילדים מעל גיל 6 במתחם מלון "המלך שלמה".

מלון ים סוף (צילום: רוני בלחסן)
מלון ים סוף (צילום: רוני בלחסן)

אם אתם כבר מתכננים את ט"ו באב באילת, דעו שיש חגיגות "ים של אהבה" בשעה 21:00 עם הופעות חיות וחגיגה רומנטית בטיילת הצפונית (קניון עזריאלי מול הים), סמוך למרכז פנינת אילת, והכל בחינם. יופיעו ריקוס בנד במופע מרגש לצד זמרת וכנרית, ולאחר מכן עדן חסון.

חופשת הכל כלול

בואו נודה באמת - זו החופשה האהובה על בעלי המשפחות, ובצדק - חוסכת המון כאב ראש. אז מי מציע מה? מלון "ספורט קלאב" מציע אירוח בסגנון הכל כלול. המלון ממוקם מול החוף הצפוני של אילת, בסמוך לטיילת "רויאל ביץ'" ולשפע המסעדות, הברים והאטרקציות הימיות. במלון מוגשות ארוחות, גלידות, שתייה קרה, חמה ואלכוהולית - לאורך כל היום ללא הגבלה, מה שהופך אותו למלון אידיאלי לחופשה עם ילדים ומשפחה. ואל חשש - לא רק תאכלו, יש גם פעילויות ספורטיביות: אימון בחדר הכושר או בבריכה.

מתחם נינג'ה (צילום: יח''צ ישרוטל)
מתחם נינג'ה (צילום: יח''צ ישרוטל)

גם מלון "לגונה" מציע נופש בקונספט הכל כלול. הוא ממוקם בטיילת החוף הצפוני באילת, מרחק 2 דקות הליכה מחוף הים ובסמוך למרכזי הבילוי והקניות של העיר. האירוח כולל ארוחות לאורך כל היום, גלידות וקרטיבים, שתייה קרה, חמה ואלכוהולית, ללא הגבלה - כלומר, גם כאן מדובר ביעד מועדף על זוגות ומשפחות, ואידיאלי לחופשה עם ילדים.

מה שכיף בחופשה כזו הוא שסגרתם ברגע את כל הפינות החשובות, ועכשיו הזמן להתעסק בבונוסים, כמו למשל הופעות שוות במיוחד, בחינם, במהלך חודש אוגוסט בטיילת הצפונית: "חמישי Live" בטיילת יארח ב־3.8 את גרוב רשרש וטיפקס, ב־10.8 את שפיטה ושירי מימון, וב־24.8 את שי פיטובסקי ואביב גפן.

הכל בשביל הילדים

נכון שסגנון הכל כלול נפלא כשמבלים עם ילדים (עד כמה שחופשה עם הילדים וכל עם ישראל יכולה להיות נפלאה), אבל כדאי שתדעו מה עוד אפשר לעשות איתם בעיר ואילו אופציות שינה נוספות עומדות לרשותכם.

נתחיל כמובן עם "פסטיבל האוכל" - במשך שלושה ימים דוכני מזון ממיטב המסעדות של העיר יגישו מנות במחירים שווים לכל נפש, לצד בימת ענק שעליה יופיעו מיטב האומנים לילדים, נוער ומבוגרים. הפסטיבל ייערך בימים שלישי־חמישי (15־17 באוגוסט), בשעות 19:00־24:00, בטיילת הצפונית (קניון עזריאלי מול הים). מי יופיעו על הבמה? סמי הכבאי, אבי אברומי, רותם כהן, אגם בוחבוט, קרן פלס, מאיה דדון, פלד ועוד.

אם חשקה נפשכם בפעילות מהנה אך פחות המונית, הכירו את "כוכב נולד - חוויה אסטרונומית בלב המדבר". איתן שוורץ, גנן במקצועו ואסטרונום חובב בשעות הפנאי, מציע מפגש מרתק שבו אפשר לראות את נפלאות הגלקסיה דרך טלסקופ. המפגש נערך בהר יהורם, המקום שבו תצפו באילת מנצנצת בלילות. כאן תראו ותשמעו על הירחים, על נגה וצדק, על מכתשי הירח, הטבעות של שבתאי וגם על סיפור הכוכבים מלידתם ועד מותם. להעשרת החוויה ניתן לתאם ערב סביב המדורה, שכולל חליטת תה מדברי ומתוקים מזרחיים. כמות המשתתפים יכולה להיות 2־15 או קבוצות עד 50 איש, והמחיר מתחיל ב־70 שקל לאדם.

ואחרי כל הבילויים והתצפיות - איפה כדאי ללון? אופציה אחת היא מלון "המלך שלמה", שהוא מושלם לאירוח משפחות. יש בו שתי אטרקציות מדהימות לילדים - "ממלכת הילדים" המחודשת ומתחם הנינג'ה העדכני והאטרקטיבי. בנוסף, יש מגלשת מים בבריכת המלון. ב"ממלכת הילדים" יש 300 מ"ר (ממוזגים) שמציעים הרפתקאות ופינות הפעלה לילדים, פינות משחקים ויצירה, סדנאות, סרטים, משחקי אקס־בוקס, פלייסטיישן VR ועוד. צוות מדריכים מנוסה שעבר הכשרה קפדנית מלווה את הבילוי של הילדים בממלכה.

הקניון האדום (צילום: הדר יהב)
הקניון האדום (צילום: הדר יהב)

דירות נופש למשפחות

אופציה נוספת היא כמובן מלון "ריביירה" - מלון דירוניות וסוויטות, המאובזרות במטבחון ובפינת אוכל. לדירוניות הגן יציאה פרטית לבריכה, ולחדרי הסטודיו שמעליהן מרפסות מרווחות, הפונות גם הן לבריכת השחייה. במלון מתחם פלייזון חדשני עם משחקי מולטימדיה לילדים ונוער ומועדון "ילדודס" לקטנטנים.

מתחם דירות הנופש וסוויטות "אלמוגים", במרחק של 5 דקות נסיעה מהטיילת והים, מציע את השילוב המושלם בין דירה למלון והבשורה הגדולה היא במחיר. מגוון הדירות, מסטודיו, דרך דירות 2 חדרים עם גינה ועד פנטהאוזים עם מרפסת, מאובזרות במטבח הכולל פינת אוכל, מכונת אספרסו מפנקת ואפילו מדיח, ובמקום פועל מינימרקט צמוד עם מוצרים טריים יום-יום. זאת לצד בריכת שחייה מחוממת, חדר כושר, מסעדה, והמון חניה חופשית השמורה עבורכם בלבד. כך למשל תוכלו לנפוש ביולי-אוגוסט בפנטהאוז מרווח המתאים לאירוח של 2 משפחות עם ילדים, בפחות מ-1500 שקלים, או בדירת סטודיו החל מ-550 ש"ח. 

הבריכה במתחם דירות הנופש אלמוגים באילת (צילום: אסף פינצ'וק)
הבריכה במתחם דירות הנופש אלמוגים באילת (צילום: אסף פינצ'וק)

מה שבטוח, אל תוותרו על המזרקה המוזיקלית. נכון, אנחנו לא בלאס וגאס או בדובאי, אבל אילת השתדרגה בשנים האחרונות ומעניקה לא מעט חוויות נהדרות. המזרקה המוזיקלית היא הגדולה ביותר בארץ. הצבעים הנפלאים, המוזיקה האהובה, 350 המתזים המוזנקים לגבהים של עד 30 מטר לפי קצב המוזיקה, העיצוב המרהיב - פשוט כיף. בלילה המזרקה פועלת כמופע אורקולי.

שעות המופע בקיץ: 20:30, 21:30. נוסף למופעים ייהנו הילדים משעשועי מים בימים חמישי־שבת בשעות 17:00־20:00.