קשת, רשת ותאגיד השידור הישראלי פרסמו הערב (שני) הודעה משותפת בתגובה לרפורמה שהציג שר התקשורת שלמה קרעי. "התוכנית של השר קרעי היא שלב נוסף מהמהלך הכולל לריסוק התקשורת החופשית בישראל", אמרו בהצהרה המשותפת. "יישום התכנית ההרסנית, שכוללת פיקוח ממשלתי וצנזורה ממשלתית על חדשות כנהוג בדיקטטורות, יביא לפגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית ובחופש הביטוי והעיתונות בישראל".

התאגיד על הכוונת, הרשות השנייה תיסגר: התוכנית הנפיצה של השר שלמה קרעי
"לא אאפשר זאת": השר קרעי הטיל מכה חדשה על התאגיד

מוקדם יותר היום, כאמור, הציג שר התקשורת קרעי את תזכיר חוק השידורים החדש, הכולל שורת שינויים בתחום התקשורת - וברשות השנייה וסמכויותיה. בנושא של מבנה הרגולטור וסמכויותיו,  נכתב במסמך כי יהיה גוף אחד, בעל סמכויות מינימליות, שיהווה יחידת סמך עצמאית, ללא סמכויות התערבות בתוכן. במועצה יהיו חברים תשעה חברים - שלושה עובדי מדינה, יושב ראש וחמישה נציגי ציבור. שניים מנציגי הציבור ייבחרו על ידי שר התקשורת ישירות, ושלושה נוספים על ידי ועדת איתור שמורכבת מנציגי שלושה שרים - תקשורת, חינוך ומשפטים. בנוסף, שלושה עובדי מדינה ייבחרו כל אחד בהמלצת שר אחר, ותוקם וועדת איתור נפרדת לתפקיד יושב הראש, אשר ימונה באישור הממשלה.

סוגיה נוספת שעולה היא נושא הרישיון לשידורי חדשות - כאשר דרישה זו תבוטל, ותוחלף במעבר למרשם ספקי חדשות, ובמקביל - לא תהיה התערבות של הרגולטור בלוח השידורים או בחובות השקעה כספית. עוד נכתב כי מעבר לרגוציה מחוללת תחרות, ריבוי שחקנים ומגוון. בנוסף, לא תהיה חובה להקים חברת חדשות נפרדת, ותבוטל מעורבות הרגולטור בתוכן החדשותי - כאשר הפיקוח יהיה בידיו של הציבור, שיבחר האם לצרוך את התכנים.

שינוי נוסף שצפוי עוסק בנושא הבעלות הצולבת של אמצעי תקשורת, איסור שמונע כיום מכל השחקנים בענף החדשות להתחרות גם בטלוויזיה. המודל החדש שהציג השר קרעי, קובע כי יהיו שלושה מסלולי בעלויות צולבות, במודל רמזור. "המסלול הירוק" - אשר ברירת המחדל בו היא קבלת היתר מהיר ופשוט. "המסלול הצהוב", לפיו מי שמחזיק באתר אינטרנט חדשותי או עיתון, מורשה לשידורי רדיו בהתאם לנתח שוק, שליטה בספק חדשות אחר – נדרש אישור המועצה לאחר ששקלה שיקולי תחרות וביזור בתחום החדשות. מי שהוא גורם ריכוזי בהתאם להוראות חוק הריכוזיות. במקביל "המסלול האדום" קובע כי מי שמחזיק אתר אינטרנט חדשותי ועיתון יומי, תאגיד שפעילותו העיקרית היא פרסום ומפלגה יהיו מנועים מקבלת היתר.