לאחר הדיון הסוער הסוער בקבינט שבו הוחלט, בניגוד לעמדת השר בן גביר, כי לא יוחמרו תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, מפלגת "'עוצמה יהודית" קיימה היום (רביעי) ישיבת סיעה שבה הוחלט כי המפלגה לא מחוייבת לקואליציה ולא תציית למשמעת הקואליציונית. עוד נמסר מטעם המפלגה כי בהצבעות במליאה, הסיעה תצביעה לפי שיקול דעתם של חברי הסיעה ולא עם הקואליציה - עד שתנאי האסירים הביטחוניים יוחמרו ועד שרה"מ יפסיק להתערב בעבודתו של השר בן גביר, נמסר מטעם המפלגה.

במקביל, חבר הכנסת יצחק קרויזר, התייחס להחלטה לפיה המפלגה לא תהיה מחוייבת למשמעת הקואליציונית ואמר: "נתניהו מורח את חברי הכנסת של הציונות הדתית ואנשים תמימים כמו אוהד טל נופלים בפח. אני מעריך את ראש הממשלה אך אם הוא מחליט לאמץ חלקים מדרך אוסלו או מתערב לשר בן גביר לבצע מדיניות ברור שעוצמה יהודית תגיב".

"ראש הממשלה הבטיח אמש בישיבת קבינט לשר בן גביר כי יביא לקבינט את כל ההסכמים מול הרשות ואף נעתר לבקשת השר בן גביר והכחיש בקולו כי ישראל העבירה נשק לרשות אך עצם העברת המשוריינים, ההתקפלות ברפורמה וחמור מכל אלה ההתערבות בהחלטה לקיים החוק ולהקשיח עמדות מול המחבלים בכלא מדליקים נורה אדומה וטוב שיש מי שמציב גבולות לראש הממשלה ולא מוכן להרים אצבע בכל תנאי", הוסיף.

כזכור, בסיום הדיון בקבינט, נקבע כי יתקיים דיון באוקטובר בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, עד לדיון זה לא יחולו שינויים. החלטה זו מנוגדת כאמור לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שביקש להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים. 

במהלך ישיבת הקבינט שאל מזכיר הממשלה יוסי פוקס את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, מה חוות דעתה לגבי סוגיית הביקורים לאסירים הביטחוניים שכלואים בישראל. היועצת המשפטית לממשלה סתרה את טענתו של השר בן גביר כי החוק קובע ביקורים אחת לחודשיים וכי בסמכותו לקבל החלטות בנושא. היועצת המשפטית לממשלה אמרה בדיון כי כיוון שמדובר בנושא מדיני רגיש, הקבינט והממשלה מקבלים החלטות בעניין מאז ומתמיד - ולא רק השר הממונה על שב"ס.

כזכור, בתחילת החודש בן גביר הנחה את שב"ס להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים מיהודה ושומרון לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש. בתגובה, השיב השר: "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש".