ערעור הוגש היום (שישי) לבית המשפט העליון נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שקבע אתמול כי האיסור של עיריית תל אביב על הצבת מחיצות בתפילת "נעילה" המתוכננות להתקיים השנה בכיכר דיזנגוף בעיר, יישאר על כנו. השופט יצחק עמית דחה את העתירה.

"רדיפת היהדות במדינת היהודים": דיון סוער על איסור תפילת יום הכיפורים בת"א
תפילות בהפרדה בציבור יעוגנו בחוק? ההצעה שמבקשת לשנות את החלטת ביהמ"ש

בהחלטת בית המשפט בתל אביב, כתבה  השופטת הדס עובדיה כי "איני סבורה גם שעלה בידי העותרים להראות כי מצוות התפילה תפגע אם העותרים לא יתפללו שלושה באופן המבוקש על-ידם תוך הפרדה במרחב הציבורי על בסיס מגדרי המהווה הפלייה אסורה, ארבעה בכיכר דיזינגוף, שאינה נמנית על המקומות הקדושים ליהודים".

"בית המשפט במדינת היהודים אוסר מחיצה בתפילה יהודית. איסור ראשון על מחיצה במדינת ישראל הריבונית, מאז הבריטים והמופתי", תקפה עורכת הדין צפנת נורדמן שהגישה את העתירה, והוסיפה: "סיימתי לקרוא את פסק הדין עם לחלוחית בעיניים וגולה בגרון. איזה עלבון. קודם כל כיהודיה, אחר כך כאזרחית מדינת ישראל, בסוף כמשפטנית".

כמו כן, תקפה: "פסק הדין רומס מושכלות יסוד של המשפט המנהלי והחוקתי, של השיטה הליברלית, ופוגע פגיעה קשה, צורבת, בכל יהודי שעוד לא מנוכר לגמרי לכור מחצבתו. אעצור כאן". 

חיים גורן, סגן ראש עיריית תל אביב-יפו בתגובה לדחיית העתירה: "החלטה מאכזבת מאד של ביהמ"ש. אלפיים שנה נשמר חופש הדת של יהודים, ודווקא כיום – בתל אביב, העיר היהודית הראשונה נפגעה זכות בסיסית זו. למרות שמדובר בהחלטה רעה, אמשיך לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים כדי להבטיח שתפילות יום הכיפורים בתל אביב יעברו בשלום ובבטחה, ובהתאם להלכה והמסורת היהודית".