סערה חדשה התעוררה היום (רביעי) סביב יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, לאחר הטענות כי מי שהוביל את הצעדה בירושלים, במהלכה התבצעו יריקות לעבר מתפללים נוצרים, הוא אחיו, רבי נתן רוטמן, ר"מ בישיבת וולפסון. "אח שלי ואני לא מסכימים על כל הדברים. אורח החיים שלנו שונה. אנחנו לא לובשים אותם בגדים", התייחס רוטמן לטענות. 

לאהוב ולא לדחות: אנחנו בעלי הבית, ועל כן יש להתנהג בהתאם
סערת היריקות: אחיו של רוטמן הוביל את הצעדה, המשטרה ביצעה מעצרים

עוד הוסיף: "אבל בחג הסוכות, ולא רק בחג הסוכות אנחנו אוהבים זה את זה, שמחים ורוקדים. אנשים אחים אנחנו, על מלא. הוא תקף: "את העיסוק ביריקות ובהשמצות, נשאיר לערוצי התבהלה ולשקרני כוח קפלן". 

חמישה חשודים שהשתתפו בצעדה נעצרו מוקדם יותר, אחד החשודים נעצר לאחר שזוהה בגין מקרה שהיה מוקדם יותר השבוע, וארבעת האחרים ממקרים שהתרחשו הבוקר, בהם חשוד שירק לעבר עובד בכניסה לכנסייה. כלל החשודים הועברו לחקירה במרחב דוד.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

העדויות שבהן נראים דתיים יורקים לעבר מתפללים נוצרים עוררו סערה במהלך הימים האחרונים. רבנים רבים, כמו גם חברי כנסת ושרים מהקואליציה, גינו את המקרים וקראו שלא לפעול כך. שר הדתות מיכאל מלכיאלי, מסר בנושא: "מגנה בתוקף את התופעה של יריקות לעבר נוצרים בי-ם. אין זו דרכה של תורה, ואין אף רב שתומך  ומעניק לגיטימציה להתנהגות נבזית שכזו. חובה עלינו להוקיע, ונמשיך לכבד את כל העמים הבאים בשערי עיר הקודש".