רס"ב יקיר בלוכמן ז"ל, מפקד ראש צוות בילוש בתחנת שגב שלום, נפל בקרב בקיבוץ רעים לאחר שחילץ אזרחים ושוטרים. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים בני 3 ו-6. רותם, אשתו, גילתה את הבשורה הקשה דרך הודעה שרצה ברשת: "ראיתי תמונה שלו, והילדים, והיה כתוב שהוא נהרג, לא האמנתי לזה, רק חצי שעה לפני כן דיברתי איתו".

"כמה טוב היה בך": רס״ר (במיל׳) רז אבולעפיה נפל בקרבות בעזה
"צער כבד מנשוא": סמ״ר רועי מרום בן 21 נפל בקרב בעזה

על השיחה האחרונה שלהם, שיתפה: "הוא אמר 'יש המון מחבלים', שמעתי את השבר בקול שלו, לא שמעתי אותו ככה בחיים. אחרי כמה דקות הוא התקשר אליי שוב ואמר 'סליחה שהדאגתי אותך, הכל יהיה בסדר. אוהב אותך מאוד'".

בסוף השבוע שבו פרצה המלחמה יקיר בלוכמן ז"ל היה אמור להיות בחופשה בכנרת עם המשפחה. "היינו בקמפינג עם חברים, אבל החלטנו לחזור הביתה בשישי בערב במקום בשבת", סיפרה רותם. "דיברנו בנסיעה על כל נושא אפשרי, כמו שיחת סיכום, צוואה. בבוקר למחרת כבר התעוררנו לאזעקות בדימונה, זה לא שגרתי. לא הבנו בהתחלה שזה באמת אזעקה עד ששמענו את היירוטים". 

"התחילו לזרום תמונות בווצאפ ושיחות משוטרים. הוא אמר לי טוב רותם, יש בלאגן הם צריכים אותי. הוא הסיע אותנו לאחותי כי יש לה ממ"ד, אמר 'תשארו פה עד שאני חוזר'. הוא יצא לתחנת שגב שלום ומשם נסעו לתחנת אופקים".

עוד שיתפה: "הוא היחיד מבין התחנה שהיה לו רישיון לקרקל, רכב ממוגן. הם נסעו וחילצו פצועים ברעים. מפקד תחנת שגב שלום, יצחק בזוקהשוילי ז"ל קיבל הודעה שמפקד תחנת רהט צריך חילוץ והם נסעו לשם. בדרך הם חילצו עוד אזרחים רבים, בשלב מסוים הקרקל נפגע והוא נסע לאופקים להביא אחר וככה היה, חילצו וחזרו, עד שהם נפגעו מירי RPG ונהרגו".

היא הוסיפה: "הוא הציל המון אנשים. הוא מת למען בני אדם, למען הצדק. אני יחד איתו מאז שאני ילדה, תמיד היו צוחקים שהוא היה מגן על כל החלשים בכיתה וזה מי שהוא גם ביסודי, גם בתיכון וגם כשגדל. הוא היה החומה בבית, ידענו שיש על מי לסמוך".

"במשך חמישה ימים לא זיהו את הגופה שלו כי הוא היה בלי מדים. חיפשתי אותו בהמון בתי חולים, באחד הימים חזרנו בבוקר. הסתכלתי על השמש. אמרתי לאחותי, איך זה שהשמש זורחת ובעלי לא פה? איך היא מעזה?".

"חשוב לי שהילדים ידעו שהיה להם אבא טוב, בנאדם טוב, הילדים היו כל עולמו. הוא עלה לארץ ללא אבא בגיל מאוד צעיר וכל החיים רצה להיות האבא שלא היה לו. פינק, בישל, שיחק איתם. הוא היה מוכוון משפחה לפני כל דבר אחר. הילדים שלנו יגדלו להיות מאושרים, הוא נהרג כדי להציל חיים. הילדים איבדו את אבא, הם לא יאבדו גם את אמא. הילדים שלנו יפרחו".