מלחמת חרבות ברזל: מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, נאם היום (חמישי) והתייחס להמשך הלחימה על ידי כוחות חיל האוויר, והזהיר את המדינות והמליציות השונות המאיימות על ישראל כי החיל ערוך ללחימה גם במשך חודשים, בכל רחבי המזרח התיכון. כמו כן, הבהיר בר כי ככל שיידרש, ישנן תוכניות מבצעיות לזירה הצפונית.

צה"ל: "במחשב הנייד שנמצא בשיפא נמצאה תמונה של אורי מגידיש טרם חטיפתה"
הוריה של נועה מרציאנו ז"ל: "הופקרנו פעמיים, דברו איתנו לפני שסוגרים עסקה"

"צה"ל ביום ה-41 למלחמה המוצדקת הזו. מאז יום השביעי באוקטובר, בה לא עמדנו במשימתנו, אנחנו נלחמים ללא הפסקה", אמר בר בפתח דבריו, "סיפורי הגבורה הרבים מלווים אותנו. אנו פועלים באינטנסיביות, כל פצצה היא מטרה מבוססת, פוגעת בפעילי חמאס. פגענו באלפי מחבלים ונגיע לכולם. נמשיך לפגוע עד שנשלים את המשימה שהוטלה עלינו. מרגע שנכנס התמרון, החיל עוטף אותו במטרייה אווירית עוצמתית במיוחד. מעולם הקשר בין טייס למפקד טנק לא היה ישיר והדוק כל כך".

מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר על מלחמת חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

"פיתחנו כאן שיטת לחימה כך שכל לוחם על הקרקע עטוף בהגנה", הוסיף, "כולם עושים עבודה מקצועית וטובה. חיל האוויר, הזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל, ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון, בכל זירה נדרשת, בכל מקום. אנחנו כמובן ערוכים היטב עם תוכניות מבצעיות לזירה הצפונית. מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל, הוא מהטובים בעולם. על אף אחוזי היירוט הגבוהים, זו אינה הגנה הרמטית. חשוב להקפיד על ההנחיות".

לסיום אמר מפקד חיל האוויר: "המכונה הצה"לית עובדת היטב. בחיל האוויר, המכונה משומנת דיה כך שנמשיך בפעילות גם חודשים קדימה, ככל שיידרש. כוחנו במותננו. יש לנו לוחמים מופלאים, ורוח לחימה שמקורה בעם ישראל המופלא הזה. אנו נמשיך עד להשגת מטרות הלחימה, ועד שכל המדינה תחזור לחיות בביטחון דורות קדימה".