עיתונאי "הארץ" גדעון לוי השתתף היום (חמישי) בפורום TRT World 2023 באיסטנבול שבטורקיה, וקרא ל"מעצמות הבינלאומיות" להיכנס לרצועת עזה - במטרה להוביל להפסקת אש. לדבריו, "חייבת להיות הפסקת אש במלחמה הנוכחית בהקדם האפשרי, וכמה מעצמות בינלאומיות צריכות להיכנס לעזה כדי שזה יקרה".

בדרך לשחרור חטופים נוספים? "לראש המוסד חופש פעולה מלא מצד רה"מ בעניין"
לקראת הגברת התקיפות? האינטרנט בעזה נותק; שמונה לוחמים נפצעו קשה בעזה

"אין לשים את התקשורת הישראלית וכלי תקשורת בינלאומיים באותה משוואה מבחינת האופן בו הם משקפים את הנעשה בעזה, אמר לוי. הוא ציין כי לעומת התקשורת בישראל, התקשורת הבינלאומית פרסמה תמונות של ההרס בעזה לכלל העולם, והדגיש כי הם פעלו בהגינות בעניין זה. בדבריו הוא הדגיש - כולם צריכים לראות מה קורה בעזה.

"זו החובה של כל אחד בעולם לראות כיום ילדים פצועים, לראות די רחוב, לראות גופות חסרות חיים, לראות בתי חולים. כולם צריכים לראות את זה", אמר. בהשוואה לתקשורת הישראלית, אמר לוי: "אני לא יכול להגיד את אותו הדבר לגבי התקשורת הישראלית, שהסתירה באופן שיטתי, מכוון ומרצון את המתרחש מהצופים והקוראים הישראלים". עוד הוסיף: "הישראלים לא רואים כלום כי הם לא רוצים לראות".

ההרס בעיר עזה ממעוף הציפור (צילום :רשתות ערביות)

עוד הפנה העיתונאי את תשומת הלב לקושי להגיע לפתרון שלום וארוך טווח בעזה והדגיש כי המצור על עזה חייב להסתיים: "אי אפשר להחזיק 2.3 מיליון בני אדם בכלוב למשך 16 שנים. זה חייב להסתיים כבר עכשיו. אני לא משלם את המחיר באופן אישי, תושבי עזה הם שמשלמים את המחיר".

"טורקיה היא דוגמה טובה מאוד לצורך בשחקנים אזוריים וגלובליים", אמר בנוגע לעזרת מעצמות בעולם להפסקת הלחימה. "אני חושב שהפורום הזה הוא אחת הדוגמאות להפיכתה של טורקיה לשחקן בינלאומי", הוסיף.