איריס חיים, אמו של יותם חיים - החטוף שנורה למוות מאש צה"ל בתקרית הטרגית בעזה בסוף השבוע שעבר, העבירה היום (רביעי) מסר לחיילים שירו בבנה שהיא אוהבת ומעריכה אותם, אין בה כעס או אשמה, והיא מחזקת אותם ומבינה את המצב המורכב שהיו בו - כך דווח בכאן חדשות.

״אני האחרונה שתלך ותצעק״: המאבק ההירואי של אמא של יותם חיים

חיים אמרה: "שלום לחטיבה 7828 ביסל"ח בגדוד 17, מדברת איריס חיים, אני אימא של יותם, רציתי להגיד שאני מאוד אוהבת אתכם ואני מחבקת אתכם מרחוק, ואני יודעת שכל מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם, אלא באשמת חמאס, יימח שמם וזכרם מעל פני האדמה. אני מבקשת שתשמרו על עצמכם ותחשבו כל הזמן שאתם עושים את הדבר הכי טוב בעולם שיכול לעזור לנו כעם ישראל. כולנו זקוקים לכם בריאים ושלמים, ואל תהססו לרגע אחד, אם אתם רואים מחבל, אל תחשבו שאתם הרגתם חטוף בכוונה, אתם צריכים להגן על עצמכם כי רק ככה תוכלו לשמור עלינו. בהזדמנות הראשונה אתם מוזמנים לבוא אלינו, אנחנו רוצים לראות אתכם בעיניים שלכם, אנחנו רוצים לחבק אתכם, זה קשה להגיד את זה, אבל מה שעשיתם היה כנראה הדבר הכי נכון באותו רגע, אף אחד לא שופט אתכם ולא כועס, לא אני, לא בעלי, לא הבת שלי ולא הבן שלי ז"ל ולא אח של יותם. אנחנו אוהבים אתכם".

עוד דווח כי חיים סיפרה שראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר לה שבנה יקבל עיטור מצה"ל, על אף שלא שרת בצה"ל מנסיבות רפואיות.

הרמטכ"ל הרצי הלוי על אירוע הירי בשוגג על שלושת החטופים (צילום :דובר צה"ל)

כאמור, יותם חיים ז"ל נחטף מכפר עזה ביום הטבח בתחילת חודש אוקטובר האחרון, ונורה למוות בשוגג, ע"י כוחות צה"ל ברצועה. במהלך תקופתו בשבי, אמו איריס התראיינה מספר רב של פעמים, ופעלה בניסיון להביא לשחרורו. 

באותו יום נורא,  הוא כתב לה “אמא, אני נשרף", ולאחר מכן שרר השקט. בריאיון למאיה בואנוס ב"מעריב", סיפרה: “עכשיו כשאני מבינה שהבן שלי נמצא בעזה, אני מאפשרת לעצמי להחליט מה אני רואה ואיך אני חיה. האם אני חיה בתודעה שהבן שלי סובל או שאני חיה בתודעה שהבן שלי בסדר. ואני בוחרת לחיות בתודעה שהוא בסדר. זאת בחירה מושכלת לגמרי, מאוד לא פשוטה, אבל זאת בחירה שהיא מונגשת לי".