בחדשות 13 דווחו היום (שני) אודות תמלולים מתוך ישיבת סיעת הליכוד, ובמהלכה קראו חברי הסיעה בין היתר להקשיח את התקיפות בעזה, לפגוע יותר בנשים וילדים ואף השוו בין השר בני גנץ למנהיג חמאס יחיא סינוואר.

עימות בין דנון לנתניהו: "לא ייתכן שראש המל"ל סותר את עמדת הממשלה"
ברקת? דרעי? האיום הפוליטי על נתניהו עלול להגיע דווקא מכיוון לא צפוי

רה"מ בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "נקבל את כל חטופינו, נפסיק את הלחימה ואח"כ נמשיך. צריך להבין, אין מישהו שמציע הצעה כזאת. אבל אני מוכן לשקול, תנו את כולם, נעשה הפסקה ונמשיך לאחר מכן".

בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר הקואליציה אופיר כץ: "מה שאנחנו אומרים זה מגיע למשפחות השכולות, הגעתי לניחום אבלים והאבא שאל אותי 'זה נכון שאנחנו לא מפציצים?'. הדיבורים האלה לא עושים טוב בחוץ".

ח"כ טלי גוטליב: "אני אומרת לך אדוני (נתניהו) שבשלושה שבועות האחרונים יש ירידה דרמטית ביותר בהפגזות בדרום הרצועה, אני אומרת את זה מתוך ידע, מתוך ועדת חוץ וביטחון. אז אני אומרת פה, כן צריך להפיל בניינים, צריך לדבר בשפה שלהם, אני שמה אצלכם בסיסים, שמה שם התיישבויות, כי זה הדבר היחיד שהאויב הזה מבין. אנחנו לא נגיע לכל החמאס, ומול ההשפלה האיומה שעברנו חייבים לעשות את זה גם אם לא נקבל לגיטימציה בעולם".

טלי גוטליב (צילום:  יונתן זינדל פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ח"כ עמית הלוי: "היו אלף עזתים שהשתתפו בטבח בניר עוז, אני חושש שהתגובה שלנו ביחס לנשים וילדים צריכה להיות אחרת, וצריך לתת על זה את הדעת כיוון שכולם היו בטבח".

ח"כ אושר שקלים: "פעם שעברה קראתי לצרף את סיעת ישראל ביתנו לממשלה. אני עדיין דבק בעמדה הזו, אפילו דיברתי עם ליברמן באופן אישי. אני לא סומך עליו אבל כן אני חושב שצריך לעשות כל מאמץ. צריך להתחיל לחשוב על היום שאחרי, כי עם כל הכבוד בני גנץ עושה לנו סוג של וטו. נאמר לנו פה "טייק איט אור ליב איט", זה הסיפור". לאחר מכן נשאל חבר הכנסת האם התכוון לסינוואר, והוא ענה כי התכוון לגנץ, והוסיף "לכן או שבני גנץ מתנגד, או שהוא איתנו עד הסוף".