לאחר שבית המשפט העליון הורה לראש העיר גבעתיים, רון קוניק, להסיר מחשבונו הפרטי ב-X (טוויטר לשעבר) חסימה של תושב העיר שמתח עליו ביקורת, היום (רביעי) הודיע קוניק כי הוא פורש מהרשת החברתית לעת עתה.

"הביקוש למיגוניות עצום": האם יהיה מספיק לחקלאים בצפון?
"נבחן את האחריות האישית בכל הדרגים": מבקר המדינה פרסם את ממצאיו

"זה יהיה הציוץ האחרון שלי לעת עתה", כתב. "שופטות העליון (ברון, רונן ושטייניץ) החליטו בהחלטה תקדימית תוך הדגשה כי היא נוגעת באופן תמוה, רק אליי ולא לשאר אנשי הציבור במדינה, לבטל את החלטת המחוזי, וקבעו כי חשבון הטוויטר שלי, שכידוע אינני מחויב להפעילו, איננו פרטי אלא ציבורי ולפיכך אינני רשאי, כמו כל אחד אחר לבחור להרחיק ממנו כל מיני מנאצים, מוציאי דיבה, בוטים וכו׳".

עוד הוסיף: "החלטה זו אומרת למעשה כי לאיש ציבור (פרשנות שלי) אין זכות לחיים פרטיים, וחייבו אותי להסיר חסימה של תושב שנחסם לאחר שהאשים אותי בעקיפין במותו של הולך רגל. לשיטתן, למרות שאין לעירייה כל קשר לחשבון, טוויטר של ראש עיר שמידי פעם גם מצייץ בענייני גבעתיים, הופך אותו בהכרח לטוויטר ציבורי".

"לצערי העובדה שאני מפעיל בעצמי שלושה דפי פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טיק טוק, ועונה לכל תושב בכל שעה ותוך דקה, לא עמדה לטובתי והשופטות קבעו כי יש עדיין יש חשש שלתושב שנחסם בטוויטר דווקא, לא תהיה במה אלטרנטיבית לכתוב לי דברי ביקורת. צר לי, אבל מאחר ולהרחיק אנשים (כולל אגב חשבונות של בוטים זרים שחודרים לחשבונות שלי ומקללים את חללי צה״ל?) אינני יכול, לאור החלטת העליון, ולתבוע תביעות דיבה כל שני וחמישי אין לי ענין וזמן, החלטתי גם כאות מחאה על החלטה זו, להשהות לעת עתה את פעילותי וחשבוני בטוויטר, ובשם חופש הביטוי וחופש הפרט, של כולם, חוץ משלי. נתראה בהמשך, ביי לבינתיים". 

כזכור, המשפט החל לאחר פרסומו של רובינשטיין ב-X (לשעבר טוויטר), שבו שיתף כי הולך רגל בגבעתיים נהרג לאחר שנהג רכב עלה על המדרכה בגבעתיים, והוסיף לשיתוף: "לא ברור מהי הסיבה שנהג הרכב נוסע על המדרכה, אבל זה לא מחזה נדיר שרן קוניק ומשטרת ישראל מעודדים באופן יומיומי". הוא אף העלה צילום מסך מהתכתבות בינו לבין המוקד העירוני, ולאחר מכן תייג את ראש העיר.

ראש העיר הגיב לרובינשטיין: "ראוי שתמחק את הציוץ העלוב שלך איש בזוי שכמותך", ובתגובה נוספת אף כתב: "הגיע הזמן רק לדבר אחד: לחסום איש עלוב שכמותך". לאחר מכן, גילה רובינשטיין כי אכן נחסם על ידי קוניק, ולא יכל לראות פרסומים שלו יותר.

באוגוסט 2022 בית המשפט המינהלי דחה את עתירתו של אלמוג רובינשטיין, וקבע שמכיוון שמדובר בחשבון פרטי, אין להורות על הסרת החסימה, אך לאחר ערעור לעליון בנוסף לערעורם של גורמים שונים, כמו של היועץ המשפטי לממשלה שהוגשה עמדה מטעמו לנוכח השאלות העקרוניות שהתעוררו במסגרת העתירה - אך כאמור, בשבוע שעבר התהפכה ההחלטה.