ארגון הטרור הודיע הערב (שלישי) כי דחה את מתווה עסקת החטופים שגובש בפסגה בפריז, וחזר לדרוש את עצירת הלחימה. בשיחה עם "מעריב", ד"ר הראל חורב הביע את דעתו בנוגע לסוגיה. 

דורש את סיום הלחימה: חמאס דחה את מתווה עסקת החטופים
גנץ מאשים: "איבדנו זמן יקר לפירוק החמאס - בגלל גרירת רגליים"

"לכאורה אין פה שום חדש, רק שהנושא של הפסקת אש ונסיגה הוא מעורפל, כלומר אין פה תנאי לנסיגה כאן ועכשיו, זה מחזק את הכיוון שהם נמצאים תחת לחץ, לחץ גדול הרבה אולי יותר ממה שמבינים בישראל", ציין והוסיף: "אני רואה את הריכוך של הניסוח, כמשהו שברגע שישראל תאט או תפחד לסכן, יגידו שאנחנו מתכוונים לכל מה שאמרנו כל הזמן. אבל ברור מתוך ההודעה שהניסוח מרוכך. הם עומדים על הדרישות המסורתיות אך יש אי בהירות מבחינת תזמון הדברים. הם אומרים שזה כולל הפסקת אש מלאה וכוללת מתי בהתחלה' בסוף? אני חושב שהריכוך הזה משקף היענות ללחץ.  

היתקלות צוות הקרב של חטיבת הצנחנים עם מחבל במרחב ח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

איזה סוג של לחץ?
"זה מורכב גם מלחץ צבאי, לחץ קטרי, לחץ בינלאומי וצריך לזכור שזה לא משקף רק את עמדת עזה אלא מכלול דוברות חמאסית, שמתואמת עם חמאס חו"ל. יתכן שאם זה היה רק חמאס עזה, היה יותר שיקוף של לחץ. אני עדיין חושב שזה משקף לחץ אבל יש סימנים למיתון בעובדה שלא מתקפים ולא מתזמנים. לא אתפלא אם ההודעה הזאת היא מתוך מודעות לשיח שיש בישראל בעיקר ביממה האחרונה ויכול להיות שזה הידברות עם התפיסה בישראל שחמאס נמצא בלחץ. 

אז לאן חמאס חותר ולאן הוא מכוון?
"מבחינתם זה ללכת על כל הקופה כי זה או להיות או לחדול, משום שהוא לא יהיה מוכן לשלם כל מחיר עבור ויתור על הנכנס האסטרטגי החשוב ביותר שלו - שליטה ברצועת עזה. לכן, הם יוותרו על החטופים רק בתנאי שהדבר יבטיח את הישארותם".