המבצע לחילוץ החטופים לואיס הר בן ה-70 ופרננדו מרמן בן ה-60 משבי החמאס ברפיח חשף את אומץ ליבם ואומץ רוחם של הלוחמים שלקחו בו חלק. מפרטים חדשים שנחשפו הערב (שני) עולה כי החטוף לואיס הר היה יחף בזמן המבצע, אך פעולה אחת, יוצאת דופן, של אחד הלוחמים השאירה אותו המום.

לואיס הר היה יחף כאמור כשהוצא מדירת המחבלים על ידי הלוחמים, וכשלוחם של אגף המבצעים של השב"כ ראה זאת, הרים אותו על הידיים כדי שלא ייפצע או ייחתך בכפות הרגליים מזכויות ואבנים ונתן לו את הנעליים המבצעיות שלו. לואיס המשיך עם הנעליים של לוחם השב"כ לבית החולים תל השומר, ולוחם השב"כ המשיך את המבצע ברפיח יחף, כך דיווח אמיר בוחבוט, הכתב הצבאי של וואלה!

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רגעי האיחוד של החטופים עם בני משפחותיהם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
רגעי האיחוד של החטופים עם בני משפחותיהם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מפרטים נוספים שפורסמו על מבצע החילוץ ההירואי בו חולצו לואיס הר בן ה-70 ופרננדו מרמן בן ה-60, עולה כי כדי לא לסכן את החטופים, לוחמי הימ"מ הורידו אותם באמצעות חבלי סנפלינג מהקומה השנייה עד למטה, מבלי לעבור בקומה הראשונה שבה היה עלול להיווצר סיכון מיותר. עוד נודע כי הרחוב שבו הוחזקו החטופים היה מלא במחבלים.

בתוך כך, מפקד הימ"מ תת-ניצב ח' התייחס להצלחת המבצע וסיפר: "במשימה השתתפו יחידות מבצעיות של שב"כ ובצה"ל, כאשר בתחילת הדרך התכנית נראית מסוכנת ומורכבת. בחלוף הזמן הבנו שזה אפשרי. המודיעין הלך והתחדד. "במהלך המבצע נפצע לנו לוחם האורח בלבד. האגרסיביות שהופעלה בין היתר הביאה להצלחה של המבצע. שיתוף הפעולה עם השב"כ מוכיח את עצמו ובזכות המודיעין שאנחנו מקבלים מאגף המבצעים של השב"כ. הלוחמים נאבקו בגבורה תוך סיכון רב לחילוץ החטופים. נלך בכל משימה לחילוץ חטופים בשבי חמאס".