על אף הציפייה שיצטרף למשלחת הישראלית לשיחות בקהיר, האלוף (במיל') ניצן אלון לא נכלל בה לבסוף. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא להעניק את המנדט לנציגים הישראלים להציג עמדה חדשה במהלך המשא ומתן במצרים. 

הפיצוץ שהוביל לאסון: פרטים חדשים על נפילת שלושת הלוחמים בח'אן יונס
"מה שקרה אתמול אי אפשר לתאר": העזתים מתקשים לעכל את הבשורה המרה

אופיר פלאק, יועצו המדיני של נתניהו, יהיה זה שיצטרף למשלחת. בקרב רבים, ההערכה כי הסיבה למהלכים האלו היא מרחב התמרון המצומצם שרוצה להעניק נתניהו לצוות המשא ומתן הישראלי. כמו כן, ההערכה מדברת על כך שנתניהו מעוניין לוודא באמצעות מקורבו, כי ישראל לא תבצע בשיחות האלו צעד מעשי.   

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פרננדו מרמן ולואיס הר (צילום :דוברות שיבא)

"כדי רק להקשיב מספיקות שתי אוזניים לא צריך 12", מסר גורם ישראלי ל"וואלה!". גורם אחר מסר כי נתניהו סבר כי לא תהיה שום תועלת מהצטרפות של אלון למשלחת, שהציע את עצמו להיות חלק ממנה, אך נדחה. 

כאמור, משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד, דדי ברנע הגיעה היום לקהיר לסבב שיחות נוסף עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס ונציגי מצרים וקטאר. גורמים רשמיים מסרו כי נרשמה התקדמות במגעים. 

במקביל ועל פי גורמים מצרים, המתווכות הזמינו את נציגי חמאס להגיע לקהיר אחרי המפגש שיתקיים היום. העיתון הלבנוני "אלאח'באר" דיווח כי מצרים ביקשה ממשלחת חמאס לשוב משום ש"יהיו חדשות". מקורות יודעי דבר, מסרו לעיתון, שחמאס השיב בחיוב והסכים לשלוח משלחת.