כרוזים רבים פוזרו היום (שישי) ע"י צה"ל ברפיח, במטרה לאתר חטופים ישראלים שנחטפו ביום הטבח, כך דווח בתקשורת הערבית. על הכרוזים הופיעו תמונותיהם של 35 חטופים. 

חשש כבד לחייו: נער בן 14 נעדר לאחר שרעה צאן בבנימין
צה"ל פשט על בית ספר במרכז הרצועה: לא תאמינו מה נמצא שם | צפו

"הסתכלו היטב סביבכם, ייתכן שהחטופים נמצאים קרוב אליכם", נכתב. כמו כן, בכרוזים נעשתה פנייה למקומיים, במטרה שיסייעו במציאת החטופים: "אם אתם רוצים לשמור על משפחותיכם ולהבטיח את עתידכם, ציידו אותנו בכל פריט מידע על החטופים או במי שמחזיק בהם".

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 וחטיבת הנח״ל (צילום :דובר צה"ל)

האירוע החריג מגיע על רקע העיסוק הרב בפעולה קרקעית אפשרית של ישראל במקום, זאת על רקע התנגדות של המצרים והסתייגות מצד האמריקאים. תא"ל במיל' אמיר אביבי, יו"ר תנועת הביטחוניסטים, התראיין השבוע בתכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM, והביע את דעתו בנוגע לפעולה אפשרית שכזו. 

הוא טען כי מבצע לכיבוש רפיח תביא לסופם של ראשי חמאס וגם תקרב אותנו למציאת החטופים. עוד הוסיף אביבי כי מיטוט חמאס למעשה תלוי ברפיח ומחנות המרכז בדיר אל בלח.

הכרוזים ברפיח  (צילום: רשתות ערביות)
הכרוזים ברפיח (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיף: "האוגדה יוצאת כדי לשנות את צורת הפעולה מהתקפה לפשיטות כמו שראינו בשיפא. גם בצפון הרצועה ראינו שכוחות יצאו החוצה, וברגע שמחבלים נכנסו לשיפא נכנסו ועצרו אותם. גם במקרה הזה יהיו פשיטות בחאן יונס. בנוסף, האוגדה נערכת לכניסה לרפיח. אוכלוסיית רפיח תועבר לחאן יונס. לא נגמרה המלחמה. סיימנו עם חאן יונס, רפיח בדרך".