לאחר תחילת המבצע של צה"ל ברפיח, לוחמי צוותי הקרב של חטיבת גבעתי וחטיבה 401 חיסלו ביממה האחרונה מחבלים נוספים במספר היתקלויות. כמו כן, נחשפו מנהרות נוספות ששימשו להברחת נשק של ארגון הטרור. המנהרות, אשר דובר לגביהן רבות לאורך השנים ובעיקר החודשים האחרונים, מהוות כמטרה המרכזית של ישראל במבצע היחסית מוגבל שבו פתחה שלשום בשעות הערב. 

נתניהו צפוי להודיע לראש ה-CIA: לא מקבלים את הצעת חמאס, ממשיכים במבצע ברפיח
נס בצפון: טיל חיזבאללה נפל באמצע כביש ראשי עם רכבים; גל תקיפות חריג של צה"ל

ב-CNN דווח כי בתוך 48 שעות כ-50 אלף פלסטינים עזבו את רפיח לכיוון חאן יונס, אל-מוואסי ודיר אל-בלח שבמחנות המרכז. בתוך כך, משרד הבריאות בעזה דיווח על 34,844 הרוגים ו-78,404 פצועים מאז ה-7 באוקטובר.

תיעוד התקיפות ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות חטיבה 401 ממשיכים בפשיטות על הצד העזתי של מעבר רפיח בעקבות אינדיקציות ומידע מודעיני לפיו מחבלים מנצלים את מרחב המעבר לפעולות ולצרכי טרור.

לאורך היממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו מעל 100 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות שיגור ותשתיות צבאיות נוספות".

תקיפות ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות ברצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

מוקדם יותר, דווח בתקשורת הסעודית כי המו"מ בין ישראל לחמאס, בהובלת ראש ה-CIA ויליאם ברנס, התחדש הבוקר במצרים, לאחר שאמש הגיעו משלחות מטעם שני הצדדים לקהיר. שני מקורות מצרים שצוטטו ברויטרס אמרו כי כל המשלחות שהשתתפו בשיחות אתמול הגיבו בחיוב לחידוש המשא ומתן והפגישות הצפויות להימשך הבוקר. ב"אל ערבי אל ג'דיד" דווח כי ארצות הברית מאמינה שניתן להתגבר על המחלוקות הנותרות.

ירי טנקים ברפיח (צילום :רשתות ערביות)