דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, התראיין לראשונה מאז ניצחונו בבחירות – והתייחס גם לישראל. לפי הכתבה, ב"וול סטריט ג'ורנל" טראמפ מעוניין למצוא פתרון לסכסוך עם הפלסטינים, אותו כינה בפני המראיין "המלחמה שלעולם לא נגמרת". "זו העסקה האולטימטיבית", אמר טראמפ. "וכמי שעושה עסקאות, אני רוצה להצליח לעשות את העסקה ...העסקה שאי אפשר לעשותה. ולעשות את זה למען האנושות". הדברים של טראמפ באים לאחר שגורמי ימין רבים בישראל מיהרו לברך על ניצחונו של טראמפ, ולטעון כי יש לנצלו כדי "להביא סוף למדינה הפלסטינית". 

ההפגנות נמשכות

בתוך כך, ההפגנות בעקבות בחירתו של טראמפ לנשיאות נמשכות בערים מרכזיות ברחבי ארצות הברית. אלפי מפגינים יצאו במהלך הלילה לרחובות, זה הלילה השלישי ברציפות. בהפגנה שנערכה בפורטלנד שבאורגון מפגין אחד נורה על ידי אדם שהגיע להפגנה וברח. כוחות משטרה מחפשים אחריו. 

הפגנה נגד טראמפ אתמול. צילום: רויטרס
מצעדים נרחבים נרשמו במיאמי, ניו יורק, ובלוס אנג'לס, שם מאות מפגינים חסמו כבישים כשהם מחזיקים בשלטי "אנו דוחים את הנשיא הנבחר", "הרחובות של מי? הרחובות שלנו" וקראו "לא לשנאה, לא לפחד, מהגרים מוזמנים כאן"

ישראלי נרצח בתאילנד

ישראלי בן 62 בשם אלי כהן נרצח בתאילנד. גופתו התגלתה במהלך השבת על ידי המשטרה המקומית. כהן, גמלאי של משטרת ישראל, מתגורר במדינה האסייתית בשנים האחרונות. שני חשודים, אזרחים ישראלים שמתגוררים גם הם בתאילנד, נעצרו בבנגקוק. גופתו התגלתה כשהיא קבורה בבטון בביתו. למשטרת ישראל אין נגיעה לחקירה והיא מתנהלת בצורה מלאה על ידי רשויות תאילנד. 

הגליץ' ש"הרג" את מארק צוקרברג

פייסבוק התנצלה היום על "שגיאה נוראית" שהביאה לכך שכשני מיליון משתמשים, בהם המייסד מארק צוקרברג, הוכרזו כמתים. הבעיה החלה ביום שישי כאשר הודעה לזכרם של בעלי פרופילים מתפקדים הופיעה ברחבי פייסבוק, וקראה לקרוביהם "לחלוק זכרונות שקשורים אליהם". השגיאה תוקנה במהירות ודובר פייסבוק מסר כי החברה "מצטערת מאוד על מה שקרה".


 

(סייע בהכנת הכתבה: אלון חכמון)