עומר צ'ליק דובר מפלגתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס היום (שבת) לתוצאות התחקיר הסעודי בנוגע להיעלמותו של עיתונאי האופוזיציה הגולה ג'מאל חשוקג'י, ואמר כי מפלגתו תגיע לחקר האמת במקרה. "טורקיה לא רוצה ששום דבר יטוייח בנוגע לרצח חשוקג', אך לא נטיל אשם מראש", אמר צ'ליק. במקביל לכך, הבהיר בכיר באנקרה כי הוא צופה שצוות החקירה הטורקי יגלה מה עלה בגורל גופתו של חשוקג'י בימים הקרובים, תוך שהוא מציין כי אין צורך בעזרה מהממלכה הסעודית.



בינתיים, בנות בריתה של סעודיה, מצרים ובחריין בירכו את ממצאי החקירה. בהודעה שפרסם משרד החוץ המצרי נאמר כי "הפעולות הנחרצות והאמיצות של מלך סעודיה מדגימים את גישתו לעקרונות החוק והצדק". בטלוויזיה הבחריינית נאמר כי "סעודיה תישאר מדינה של צדק, ערכים ועקרונות". דברי שתי המדינות מצטרפים לדבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שטען כי ההודאה הסעודית שהעיתונאי נהרג בקונסוליה הסעודית באיסטנבול היא צעד גדול וכי הוא מאמין לתחקיר הסעודי.



מפגינים עם תמונתו של חשוקג'י, צילום: AFP
מפגינים עם תמונתו של חשוקג'י, צילום: AFP





כזכור, סעודיה הודתה הלילה כי העיתונאי הגולה אכן נהרג במבנה הקונסוליה, לאחר שבועיים של הכחשות, אך טענה כי הוא מת כתוצאה מקטטה. כמו כן שני בכירים בארמון המלוכה, יועץ ובכיר במודיעין הסעודי פוטרו מתפקידם בעקבות המקרה. הפרשה החלה בתחילת החודש, כאשר חשוקג'י - עיתונאי סעודי גולה וביקורתי כלפי בית המלוכה, נכנס לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי להנפיק טופס שמוכיח שהוא התגרש, וזאת כדי להתחתן עם זוגתו הטורקית, עם זאת, 12 שעות אחר כך, זוגתו שחיכתה מחוץ לקונסוליה דיווחה לרשויות בטורקיה כי בעלה המיועד לא יצא מהבניין.



הרשויות בטורקיה החלו בחקירת ההיעלמות, והגיעו למסקנה שהעיתונאי נרצח במבנה הקונסוליה, דבר שהממלכה הכחישה עד ששינתה את גרסתה הלילה. במהלך החקירה טענו הטורקים כי הם הצליחו להשיג הקלטה של מותו של חשוקג'י שהוקלטה על ידי השעון החכם שהיה על ידו, בה הוא נשמע נחקר, מעונה ולבסוף נרצח בחניקה. בנוסף לכך, טורקיה טענה כי זוהתה חוליית המחסלים הסעודית, כ-15 איש שהגיעו לאיסטנבול במיוחד, ובהם מספר אנשים הקשורים לבית המלוכה וליורש העצר מוחמד בן סלמן עצמו.