תחקיר צה"ל, שפורסם היום (שבת), מצביע על כך שהפלסטיני שחדר אתמול לשטח ישראל מכיוון רצועת עזה ושרף חממה ביישוב בעוטף עזה זוהה בעת החדירה, אך כוחות הביטחון לא הספיקו לעוצרו לפני שהצליח לבצע את זממו. על פי התחקיר, תצפיות סביב הרצועה זיהו את החשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בטרם חצה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע.

עוד עולה מהתחקיר כי בעקבות הזיהוי הוזנקו למקום כוחות צבאיים רבים לאזור שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב הישוב מהמרחב בו הוא ניסה להסתתר. למרות המאמצים, לעומת זאת, עד שאותר הספיק החשוד להצית חממה ורק לאחר מכן נעצר. מהתחקיר עולה גם כי על החשוד לא נמצא נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון. לבסוף נמסר מצה"ל כי האירוע נמצא בתחקיר מבצעי וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים.
שריפה בעוטף עזה, ארכיון. צילום: קק"ל

 
כל מנותקי הקשר הישראלים בשיטפונות בירדן אותרו בחיים
שני המטיילים הישראלים האחרונים שהוגדרו כמנותקי קשר בירדן אותרו היום (שבת) אחר הצהריים, זאת לאחר שמוקדם יותר אותרו ארבעה אחרים שנעדרו במהלך השיטפונות העזים במדינה, כך דיווח משרד החוץ. הקונסול הישראלי באזור פטרה פעל במהלך הימים האחרונים מול הרשויות בירדן במטרה לאתר את הנעדרים. בתוך כך, כתוצאה מהשיטפונות הכבדים נהרגו עד כה 11 בני אדם, בהם צוללן שפעל לחילוץ לכודים.
במקביל לכך, שיטפונות עזים פקדו גם את דרום הארץ, בדגש על אזור הערבה, כאשר במושב נחל עידן נמדדו כמעט 30 מילימטר גשם, ובחצבה יותר מ-20 מ"מ. כתוצאה מהגשמים הכבדים, כביש 40 נחסם באזור מצפה רמון לאחר שהוצף, ומקטע בכביש 90 קרס. לאחר מספר שעות נפתח כביש 40. כזכור, אתמול חולצו בשלום ארבעה מטיילים שנלכדו בשיטפון בנחל אוג. מטייל שנפצע באורח קל פונה באמצעות מסוק לבית החולים. המטיילים אותרו וקדם יותר בהכרה בתוך מערה בנחל. החילוץ בוצע בשיתוף יחידת חילוץ מגילות, יחידת 669 ופקחי רשות הטבע והגנים.
 
צילום מסך מתוך סרטון
 
רוחאני: הסנקציות האמריקאיות - לוחמה פסיכולוגית חסרת השפעה
 
נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס הבוקר לסבב הסנקציות הנוסף שהוטל על מדינתו מידי ארצות הברית, וכפר בהשפעתן. על פי הטלוויזיה המקומית באיראן, טען רוחאני כי "ארצות הברית לעולם לא תוכל להביא לאפס ייצוא נפט איראני", והוסיף כי לסנקציות החדשות, אותן הגדיר כ"לוחמה פסיכולוגית", אין השפעה על כלכלת איראן.
כזכור, ביום שני האחרון נכנס לתוקפו הסבב השני של הסנקציות נגד כלכלת איראן, בעקבות פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין. ההגבלות יתמקדו ביצוא הנפט האיראני. שמונה מדינות יוחרגו מחלק מהסנקציות הקשורות לנפט האיראני אם יצמצמו את המסחר עם טהרן, אולם ממשל טראמפ הבהיר כי 28 מדינות האיחוד האירופי חייבות להפסיק לגמרי את המסחר עם איראן, אחרת ארה"ב לא תסחר עמן. כ־700 חברות, אישים וארגונים איראניים לא יוכלו לסחור עם המערב, מה שיגרום לכלכלה האיראנית, המצויה במשבר קשה, להצטמק עוד יותר.
רוחאני. צילום: AFP
נסראללה: "הבעיה של נתניהו היא שהכוח בידינו, נגיב לכל התקפה ישראלית"
 
מנהיג ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בנאום לטלוויזיה בלבנון כי הוא "מצדיע למשפחות השהידים לרגל יום מות הקדושים של חיזבאללה". לדבריו, "הודות לקורבנות השהידים, ההתנגדות הצליחה להשיג את כל ניצחונותיה. דם השהידים שלנו הגן על אדמתנו ועל כוח הרקטות של חיזבאללה". 
נסראללה הוסיף כי "מקור הכוח שלנו הוא הטילים, כיוון שלצבא לבנון אסור לרכוש טילים מתקדמים. נתניהו בטוח שהמפתח הוא העוצמה ולא הכיבוש. הבעיה שלו היא שהעוצמה היא בידינו. נגיב לכל התקפה ישראלית על לבנון, לא נקבל כל תוקפנות של האויב נגד ארצנו".
לדבריו, "אנו מגנים כל צורה של נורמליזציה עם הישות הציונית. לעם הפלסטיני, אל תצטערו על נסיונות הנורמליזציה של מדיניות ערביות עם ישראל, מה שקרה עד כה מאחורי הקלעים מתרחש עכשיו בפרהסיה, בבוטות. הנורמליזציה הנוכחית שמה קץ לצביעות הערבית ומורידה את המסכות של הרמאים והצבועים".
נסראללה. צילום: AFP
צוללת בכיכר: פסל של צוללת הוצב בכיכר "הבימה" במחאה על הגילויים בתיק 3000
אחרי הפסל המוזהב ופסל המראה, עתה הגיעה לכיכר "הבימה" גם צוללת. פעילי המחנה הציוני הציבו הבוקר (שבת) דגם של צוללת באורך של תשעה מטרים בכיכר המרכזית בתל אביב, עליה שלטים שמאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במעורבות בתיק 3000, או במחדל אי הידיעה. על אחד השלטים שהוצבו על הצוללת נכתב: "עם ביבי המדינה צוללת", ועל השני הוצבה תמונתו של נתניהו ותחתיה הכיתוב "מנהיג כושל או מנהיג מושחת?". שתי הכרזות נחתמו על ידי מפלגת המחנה הציוני.
אלון ויסר, מנהל מטה השטח של המחנה הציוני, אמר בנוגע להצבת הפסל כי "שקיעת שלטון נתניהו קרובה מתמיד. הגענו לכאן לפנות בוקר כדי להעיר את אזרחי ישראל שייראו את גודל ועומק השחיתות שהתגלתה בפרשת הצוללות. לגנוב כסף ממערכת הביטחון זו בגידה במדינה - נתניהו חייב להתפטר".


צילום: אבשלום ששוני

 
שופרסל מזהירה: "ההודעה על קופונים לבלאק פריידי - הונאה פרסומית" 
 
חברת שופרסל פרסמה הודעה המזהירה את הציבור מהודעה כוזבת לפיה היא מציעה קופונים בסך 900 שקל לרכישה ב"בלאק פריידיי" בסוף החודש.
"בשעות האחרונות אנו עדים להפצת הודעה, המזמינה להיכנס ללינק וששופרסל מעניקה קופונים בסך 900 שקל. מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות. לשופרסל אין קשר למודעה הזו והציבור מתבקש שלא להיכנס ללינק המדובר ולא להעבירו הלאה. בברכה שופרסל", נמסר מרשת הסופרמרקרטים.

כזכור, שופרסל פרסמה גם בחודש אוגוסט הודעה בחשבון הפייסבוק שלה בה היא מבהירה כי הודעה המופצת בוואטסאפ בשעות האחרונות בשמה של החברה אינה קשורה אליהם וכי מדובר בהונאה. "נוכחנו לגלות כי בשעות האחרונות מתבצעת הונאה ברחבי הרשת על פיה חברת שופרסל חוגגת 60 שנה ומעניקה קופונים על סך 900 ש"ח. מדובר בתרמית שאינה קשורה לשופרסל בשום צורה שהיא".   "אנו מבקשים להזהיר את הציבור לא להשתמש ולהיכנס לקישור בנושא, שכן הוא עשוי לכלול וירוסים או כל דבר פוגעני אחר", נכתב עוד בהודעת רשת המזון, "פנינו למשטרה בנושא והעניין בטיפול". 
בהכנת הכתבה השתתפו: יאסר עוקבי, אריק בנדר, אלון חכמון וסתיו נמר