מכת הפדופיליה ברשת נמשכת. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום לבתי המשפט בעיר כתבי אישום נגד 8 נאשמים בגילאי 29 עד 73, מבאר שבע ועד קרית שמונה, בגין עבירות מין שביצעו באמצעות רשת האינטרנט בפני הסוכנת המשטרתית שהתחזתה לקטינה בת 13 וחצי.  
 
על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד גלעד סוקולובר ועו"ד הילי ברגמן מפרקליטות מחוז ירושלים, ביצעה משטרת ישראל במהלך החודשים האחרונים מבצע לאיתור חשודים אשר יוצרים קשר מיני באינטרנט עם קטינים. הסוכנת התחזתה לנערה בת 13 אשר הוקם לה פרופיל פיקטיבי בצ'אט של אתר "וואלה", בסקייפ ובפייסבוק. אחד הנאשמים, גבר בן 73, יצר קשר עם הסוכנת הסמויה וביקש לפגוש אותה עם סיום יום הלימודים מחוץ לכותלי בית הספר על מנת להביא לה מתנה שרכש עבורה. המשטרה עצרה אותו עם הגעתו למיקום שנקבע. נאשם נוסף, אשר שמו עדיין אסור בפרסום, הינו תושב נתניה כבן 64 אשר משמש כמורה בבית ספר במרכז הארץ. 
 
יש לציין כי השיחות נערכו ביוזמתם של הנאשמים, וכי הסוכנת לא הדיחה אותם לביצוע העבירות. במהלך השיחות, הנאשמים ביצעו עבירות מין וניהלו התכתבויות בעלות תוכן מיני. בכמה מקרים הפצירו בסוכנת לשלוח תמונות עירום שלה ושל קטינות אחרות, וכן שידלו ושכנעו אותה לבצע מעשים מיניים בגופה, לרבות מעשי אינוס, כשהם סבורים שמדובר בילדה בת 13 וחצי.
 
מהמשטרה נמסר עם פרוץ הפרשה כי "נמשיך לפעול בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו על מנת לאתר ולהעמיד לדין את עברייני המין המסכנים את ילדינו. המרשתת והאנונימיות לא תהווה מסתור או הגנה עבור עבריינים אלו. אנו יודעים ופועלים לזהות את אותם אלו המשחרים לטרף ואורבים לילדים הצעירים ומבקשים לפגוע בגופם ובנפשם, נעצור ונעמידם לדין".
 
כמה ימים לפני פרוץ הפרשה הזו, נעצרו 26 חשודים על ידי סוכנת משטרתית אחרת ממרחב נגב. המשטרה עצרה 26 חשודים מכל רחבי הארץ, שטווח הגילאים שלהם נע בין 21 ל-44. דווח אז כי בין העצורים מורה מתיכון בחיפה, מדריך שחייה לנוער מאזור הדרום ועובד עירייה. 
 
למעריב און-לין נודע כי חלק מהנאשמים נתפסו והופללו על ידי שתי הסוכנות המשטרתיות, דבר המלמד על שיטתיות בביצוע העבירות וכי אין מדובר במעידה חד פעמית של הנאשמים.