שבוע לאחר הפעילות של כוחות צה"ל, שנחשפה בפאתי חאן יונס, והסתיימה במותו של סא"ל מ', בחמאס ממשיכים להתייחס לאירוע הזה, ולהציגו כהצלחה גדולה שלהם. לאחר שביום שישי, הציג יחיא סנוואר אקדח שנלקח לטענתו במהלך הפעילות, היום (ראשון) פורסם ב"אל אקצה" ריאיון עם אחד מבכירי חמאס, חליל אל חיה, אשר המשיך ושפך אור לגבי האירוע. 


 


בהתייחסו לפעולה בחאן יונס, אמר חייה כי "הצבא הישראלי ניסה לבצע פיגוע ביטחוני גדול, ככל הנראה על ידי השתלת אמצעי האזנה, אבל ההתנגדות הפלסטינית עמדה על המשמר, ועמידתה סיכלה את תוכניותיה של ישראל". עוד הוסיף אל-חיה כי עזה לא חוזרת להיות המקום שהיה פעם, וכי כעת יש מרחב ביטחוני שיהיה קשה מאוד להיכנס אליו. בכך, הבהיר את טענת ישראל כי לא התכוונה לחסל אף אחד במהלך הפעילות. 



"ישראל היא מקור הרוע והיעדר הביטחון והשלווה באזור", הוסיף אל-חיה, והבהיר כי עזה היא כבר לא מקום שבו ישראל תוכל לעשות בו כרצונה: "הכניסה והיציאה כבר אסורה עבור הכיבוש. הם הפרו את ההבנות, והם ביקשו לעצור את ההסלמה". עוד טוען הבכיר כי ישראל היא זאת שתוקעת את עסקת האסירים והשבויים. בנוסף, טען כי ללא אסירי עסקת שליט, שנעצרו שוב, אין שום סיכוי שתהיה עסקה: "הוא אינו נכון להשלים את העסקה ולא השיג כל התקדמות אמיתית בעניינה".

בטורו של בן כספית נחשפו לאחרונה פרטים מהאירוע שהביא להתחממות הגזרה הדרומית: "לסא”ל מ’ לא היה זמן להערכת מצב, ליצירת קשר עם החמ”ל, להתייעצות עם לוחמיו. הוא ולוחמיו מול החמאסניקים, קרובים ומאיימים, מביטים זה בלבן שבעיניים של זה ושואלים את עצמם מי יפתח באש ראשון. סא”ל מ’ פתח ראשון באש. על פי הצד שלנו, ההחלטה הזו הצילה את חיי אנשיו".

"בעימותים מהסוג הזה, בטווח כזה, מי שפותח ראשון באש מחזיק ביתרון מכריע. כך גם הסתיים הקרב הזה, שהוגדר בצה”ל בתואר “הירואי”. שישה הרוגים לחמאס, כולל המג”ד החמאסי, הרוג אחד לצה”ל. סא”ל מ’ ניצח בקרב, הציל את חייליו, אבל הפסיד במערכה את חייו. במותו, ציווה סא”ל מ’ לחייליו את חייהם. בחייו, ציווה סא”ל מ’ לנו את בטחוננו".