חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הכריזה במהדורת "חברת החדשות" על הקמת מפלגה חדשה שתרוץ כרשימה עצמאית בבחירות הקרובות תחת השם "גשר", שהיה גם שמה של מפלגתו של אביה, דוד לוי.  "כשאתה בוחר שם אתה רוצה לצקת לתוכו משמעות", אמרה במהדורה. "אני מסתכלת על הפריסה של אותם אנשים שמגיעים מימין ומשמאל, מהערים ומהפריפריה, מאותם מקומות שמרגישים שלא סופרים אותם בשלטון ורוצים להגיע למקום ממנו מקבלים החלטות במדינה הזו, גם אם הם לא חברים של בעלי הון ולא יכולים להעסיק לוביסטים בהמון כסף". 



באשר לשיוכה הפוליטי, אמרה אבקסיס כי היא "לא קיצונית לשמאל ולא קיצונית לימין. אני בעצמי קיימתי "גשר" בחוקים שחוקקתי, כי הצלחתי לגבש גם את הקואליציה וגם את האופוזיציה. שיתפתי פעולה עם דב חנין ואילן גלאון ובמקביל עם שולי מועלם ואחרים בנושאים שהם לב ליבו של כל אזרח שלא מצליח להגיע לשלטון - בריאות, רווחה, פריפריה".
מאיפה יגיע הכסף?

"כשיש מחאה גדולה או חשש שקבוצת כוח מסוימת עלולה להשפיע פוליטית לכאן ולכאן, פתאום נמצא הכסף. פתאום יש 22 מיליארד שלא היו קודם לנכים, לקשישים ולמקומות אחרים. הכסף קיים, יש סדרי עדיפויות מעוותים במדינה הזו".

באשר לעמדתה כלפי שר האוצר משה כחלון, טענה אבקסיס כי הוא נכשל במבחן התוצאה, "אבל יש לו שותפים, זה לא רק משה כחלון לבד". לדבריה, "כחלון הגיע מתפיסת עולם חברתית וזה לא עבד במבחן התוצאה כי ניסו לעשות הכל מעכשיו לעכשיו. מן פוליטיקה מהירה כזו כדי להביא תוצאות לבחירות".

שר האוצר משה כחלון. "נכשל, אבל יש לו שותפים". צילום: אסתי דזיובוב/TPS


אבוקסיס טענה כי אין בכוונתה לחבור למפלגות אחרות, והסבירה כי היא "רוצה להציג תנועה, מפלגה, שתרוץ באופן עצמאי ושיש לה גם מסר. אני חושבת שהמנייה הבטוחה ביותר בשביל הציבור היא אני. הם מכירים אותי כבר עשור, יודעים שנעמדתי גם כשהאיומים מבית ומחוץ היו גדולים עלי. הלכתי למדבר פוליטי כשפרשתי מהמפלגה ונאמר לי שאם אני רוצה לרוץ במפלגות אחרות אני צריכה לפרוש מהכנסת. אני לא מפחדת כי אני מאמינה בדרך".  
 
באשר לאפשרות שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יודיע על הגשת כתב אישום נגד נתניהו עוד במהלך הבחירות, אמרה אבוקסיס כי "אני חושבת שצריך לתת ליועמ"ש לעשות את עבודתו. אנחנו כפוליטיקאים בוחשים בסיפור הזה ולא עושים לו טוב וגורמים לחוסר אמון של הציבור כלפי המערכת. אני מאמינה ביושרתו של מנדלבליט, שיעשה כל שעל ידו כדי להיכנס לעובי הקורה ולהבין". 
על האפשרות שתשב עם נתניהו בממשלה גם אם יהיה נגדו כתב אישום, אמרה אבוקסיס כי "כאשר אנחנו מדברים על כן או לא כתב אישום, צריך לזכור שיש את חזקת החפות שעומדת גם עבור ראש הממשלה. אבל, מצב כזה הוא לא נוח ולא נעים ציבורית, אז אם מנדלבליט, שהוא לא איש שמאל שרוצה להפיל ממשלות, אומר שיש כתב אישום, קשה לי לראות איך ראש ממשלה שנאבק על חייו בבית המשפט מנהל את ענייני המדינה בצורה הוגנת". 
 
לסיום, אמרה אבוקסיס כי "נחשפתי למאבקים החברתיים שאבא שלי ניהל וגם למחיר שהוא שילם עליהם וגם כאשר התפטר מתפקיד שר החוץ וממלא מקום ראש הממשלה בגלל תקציב אנטי חברתי. אסור לנו לשכוח, בתור דור העתיד, את המקום שממנו באנו, בעיקר אם יש בו משהו טוב שצריך להמשיך בו".

בסקרי הבחירות של המהדורות עלו נתונים מעניינם, כאשר ב"חברת החדשות" ו"כאן 11" קיבלה מפלגתה של אורלי לוי אבוקסיס ארבעה מנדטים, אולם בסקר "חדשות עשר" היא זכתה לשמונה מנדטים.