יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, תקף הבוקר (ראשון) בחריפות בגלי צה"ל את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, זאת על רקע דברים ראיון שהעניק ל"חברת החדשות" בסוף השבוע האחרון. חה"כ מהליכוד טען כי "יש פה מזימה, החקירות בלתי לגיטימיות, יש פה תפירת תיקים לראש הממשלה". 



"יש פה מזימה", קבע אמסלם, שתהה: "מי הסכים לו להתראיין? תראה מה הוא מספר שם, איזה רכילויות. תראה מה קורה שם, גם הוא גם אלשיך. מנדלבליט החליט להיכנס לדברים ישנים מכיוון שהייתה פה מוטיבציה של מני יצחקי, החבר של סגלוביץ' שהתחבר ללפיד. לך תדע איפה הקשרים פה נעצרים ונגמרים. לכן, החקירות בלתי לגיטימיות. יש פה תפירת תיקים לראש הממשלה". 

"ככה מדבר בן אדם רציני?", הוסיף יו"ר הקואליציה. "אני אחרי זה הולך ורוצה חיזוקים מהדברים של ברק, שאומר לו לא לבייש את המוסד המשפטי. תראה מה קורה פה, מתחולל פה מחזה שאם לא זה היה אמיתי זה היה הצגה בהבימה. אני, כשהתראיינתי בנושא ההמלצות, המפכ"ל אמר שצריך לפתוח נגדי בחקירה והיועמ"ש לא אמר כלום. אחר כך אני מספר שחקרו חבר שלי ואמרו לו שיעזור להם עם אמסלם, אבל הוא עסוק בסיגרים. זה לא נראה לך חמור יותר מכל חקירות ראש הממשלה? המשטרה עברה על חוק ההמלצות. מנדלבליט - אין לו זמן לכלום. הוא חייב בעוד שבועיים להגיש את ההחלטה בתיקי ראש הממשלה. הדמוקרטיה בהתרסקות". 
 

נתניהו. צילום: רויטרס
נתניהו. צילום: רויטרס

"איך אמרה דנה וייס?", המשיך אמסלם, "יצאנו לחקירה עם תיקים עם אבק עליהם. המשטרה שמה כמעט חצי מיליארד שקל כדי לחפש דברים על ראש הממשלה. מישהו הביא את החומרים הישנים האלה. אם הייתה עבירה ויינשטיין כבר היה נכנס לעניין, אבל שמו חצי מיליארד שקל.. על מה ולמה?". 
בהתייחס לשלט החוצות שבו הותקפו עיתונאים בכירים, בהם בן כספית, גיא פלג, רביב דרוקר ואמנון אברמוביץ', אמר: "אני לא אחראי על הקמפיין ולגבי מי שעשה את זה, אבל בוודאי שהם לא יחליטו ולא התקשורת תחליט. הציבור לא מטומטם, הוא רואה את הדברים בדיוק כמו שאני רואה. אני רוצה שמנדלבליט יהיה הגון וישר. מה שהוא עשה אתמול בטלוויזיה היה חמור מאוד. הוא השפיל את ראש הממשלה שלא לצורך".