הטרור ביהודה ושומרון: מחבל פלסטיני ניסה לבצע פיגוע דקירה סמוך לכיכר החטיבה המרחבית "שומרון", נורה ונוטרל על ידי לוחמי צה"ל. אין נפגעים באירוע וכוחות רבים הגיעו לנקודה. המחבל הגיע ברכב לעמדת הבידוק וניסה לדקור את החייל, אולם האפוד הקרמי של הלוחם מנע ככל הנראה את פגיעתו, ולוחם אחר ירה בו והרג אותו.



יש לציין, כי באותה נקודה בדיוק אירע לפני חודש ניסיון לפיגוע דריסה, אולם גם אז היו הלוחמים ערניים ועצרו את המחבל בטרם הצליח לגרום לנזק. גם במקרה זה מדובר בלוחמים מגדוד "נחשון" של חטיבת כפיר.



מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע כי "מתחקיר ראשוני, עולה כי המחבל הגיע ברכב מכיוון העיר שכם, יצא מהרכב וניסה לדקור לוחם צה"ל בעמדת הבידוק הסמוכה. לוחם צה"ל נוסף הגיב לעברו בירי ונטרל את המחבל. אין נפגעים לכוחותינו".


הסכין בה השתמש המחבל. צילום: דובר צה"ל


ניסיון לפיגוע דקירה בכיכר החטיבה המרחבית "שומרון". צילום: הצלה ללא גבולות יו"ש



ביום שישי האחרון הרסו לוחמי צה"ל, בשיתוף מג״ב והמנהל האזרחי, את הדירה בכפר יטא בה התגורר המחבל חליל יוסף עלי ג'בארין אבו חמיד, שרצח את ארי פולד ז״ל בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון בחודש ספטמבר האחרון. במהלך הפעילות התפתחו מספר הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות בודדות של פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ולא היו נפגעים לכוחותינו.
מוקדם יותר החודש הותר לפרסום כי תושב נצרת, העובד כאח בבית חולים בירושלים, תכנן לחסל את חבר הכנסת אורן חזן ולהתנקש בחייהם של אישי ציבור נוספים. ראשיתה של החקירה במידע שמסרה אמו של החשוד, אח מוסמך באחד מבתי החולים בירושלים, שנחשפה לתוכנית אותה הכין ורקם בנה ועל פיה בכוונתו לפגוע בח"כ חזן ולגרום למותו. בעקבות המידע הגיעו שוטרים לביתה של האם, והיא סיפרה כי בעת שניקתה את הבית, הבחינה במסמכים ובתוכנית החיסול אותה יזם בנה. בבדיקה של חוקרים עלה כי החשוד סימן כמטרה גם אישי ציבור נוספים, בהם התכוון לפגוע.

בעקבות אותו מידע, נעצר החשוד, ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט, עד שבשלב מסוים טען שהוא סובל מבעיות נפשיות ובית המשפט הורה על אשפוזו בכפייה. עתה נערכת התביעה להגשת כתב אישום הגד החשוד, המיוצג ע"י עו"ד אורי קורב. בעקבות המידע והממצאים שעלו מהחקירה, הוחלט כבר בראשיתה ע"י והמשטרה להרחיב את סל האבטחה סביב ח"כ חזן.